תדהר ורוגובין יקימו מתחם בשטח 110 דונם ביבנה

המתחם יוקם בלב אזור התעשייה הצפוני בעיר וייעודו לתעסוקה ולמסחר ■ ‏בלב הפרויקט, שבתכנונו של האדריכל רני זיס, יוקם פארק ירוק רחב ידיים

לכל רוכשי הדירות בפרויקטים החדשים למגורים ביבנה תהיה גם עבודה בעיר: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יבנה אישרה תוכנית של החברות תדהר ורוגובין ל-110 דונם לתעסוקה ומסחר בלב אזור התעשייה הצפוני בעיר.

‏השטח הוא בבעלות חברת אר-הס, שבשליטת החברות תדהר ורוגובין. הוועדה המקומית ביבנה אישרה לאחרונה את תוכניתה של אר-אס להוספת יעוד תעסוקה ומסחר לשטח, המצוי במתחם ארגמן לשעבר. לפי התוכנית ייבנה מתחם בשטח של כ-175 אלף מ"ר בנוי לתעסוקה בבניינים בני 30 קומות וכן כ-20 אלף מ"ר שמיועדים למסחר בבניינים עד ארבע קומות. בנוסף ייבנו כ-70 אלף מ"ר לחניה תת קרקעית בארבעה מפלסים.

‏השטחים הבנויים מיועדים לאכלוסם של משרדים, מעבדות, תעשיות עתירות ידע ומסחר. המתחם נהנה מנגישות לכביש 4 ולתחנת רכבת סמוכה.

‏בלב הפרויקט, שבתכנונו של האדריכל רני זיס, יוקם פארק ירוק רחב ידיים. המרכז המסחרי בשטח הפרויקט יפעל כרחוב עירוני פתוח ויכלול חנויות לייף סטייל, מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים.

‏יבנה נהנית בחודשים האחרונים מפריחה נדל"נית שבאה לידי ביטוי בהקמת פרויקטים של מאות יחידות דיור. ברחוב חטיבת גבעתי בעיר מקימה חברת תדהר, שבשליטת גיל גבע ואריה בכר, את שכונת המגורים "תדהר על הפארק", שתכלול כ-1,000 יחידות דיור, כשהיקף המכירות בה נאמד בכ-1.1 מיליארד שקל. בקרבת מקום, בשכונת גן ראובן, הממוקמת דרומית לרחוב חטיבת גבעתי, משווקת קבוצת הרכישה של קבוצת ב.ס.ר, שבשליטת נחשון קיוויתי, פרויקט של 270 דירות.

‏מינהל מקרקעי ישראל פרסם לאחרונה מכרז למגרש בשטח של 4.5 דונם מדרום לרחוב חטיבת גבעתי, עליו ניתן להקים מרכז מסחרי שכונתי בשטח בנוי של כ-4,600 מ"ר.

‏כפי שפורסם ב"גלובס" באוגוסט, עיריית יבנה מתכננת להפוך את תוכנית האב הקיימת‏‎ ‎של העיר לתוכנית סטטוטורית, שתתווה מדיניות תכנונית עד שנת 2025. במסגרת‎ ‎התוכנית ייבנו כ-13 אלף יחידות דיור במגדלים בני 25 קומות, כולל באמצעות תוכניות‏‎ ‎פינוי-בינוי.

‏מהנדס עיריית יבנה, דוד שטרית, הסביר שבתוכנית של תדהר ורוגובין נערכו שינויים של מנת להתאים את התוכנית להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בעניין מיקום מרכזים מסחריים במרכזי הערים על מנת לצמצם את המסחר שבשולי הערים.

‏לדברי ראש העיר, צבי גוב-ארי, המתחם יתרום להתחזקות התעסוקה והעסקים בעיר, לשיפור חזות העיר ולהתחדשות אזור התעשייה. הוא הוסיף כי "הפרויקט יספק מענה הולם לצרכיה של העיר עם משמעות כלכלית גבוהה".