"נוקיה מוכרת בישראל יותר סמארטפונים מכל היצרניות"

אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, נציגת נוקיה בישראל, בכנס הסלולר בברצלונה: "נוקיה רחוקה מלהגיד את המילה האחרונה בעולם הסמארטפונים"

"נוקיה רחוקה מלהגיד את המילה האחרונה בעולם הסמארטפונים", כך אומר בכנס הסלולר בברצלונה אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, נציגת נוקיה בישראל, על רקע נטישת נוקיה את מערכת ההפעלה הפנימית שלה שפותחה ומעבר למערכת ההפעלה ווינדוס-פון 7.

אחת מהביקורות המוטחות בנוקיה היא שאמנם נתח השוק שלה הוא הגדול מכל היצרניות, אך הוא נובע בעיקר מהצלחת העבר - כלומר, ממכירה של טלפונים וותיקים יותר ופחות מסמארטפונים. גרינבוים אומר בתגובה: "אנשים שוכחים שאנחנו היצרנית הגדולה בעולם של טלפונים חכמים, וגם בישראל אנחנו מוכרים יותר מכל שחקנית אחרת".

לנוקיה אין ביתן בתערוכה זו השנה השנייה ברציפות, וגרינבוים עסוק בכנס בעיקר במתן הסברים ללקוחות הישראלים של החברה ולעיתונאים ומנסה לשכנע אותם שמהלך החיבור למיקרוסופט הוא לא פחות ממבריק.

"אנחנו שומעים תגובות טובות מהמפעילות", אומר גרינבוים", זה מהלך מבריק, משום שהוא מחבר שני יצרני על, שלכל אחד מהם יש חוזק מובהק בתחומו, ומאפשר לקבל סינרגיה מושלמת".

לדבריו, נוקיה מביאה לשולחן את היכולות שלה בתחום החומרה, ההפצה, הלוגיסטיקה, המיתוג והניווט, ומיקרוסופט תביא את יכולותיה בתוכנה, את מנוע החיפוש שלה ואת מערכת ההפעלה שלה. "המכשירים שלנו שיושקו יהיו עם הגרסאות הבאות של מערכת ההפעלה, ווינדוס פון 8 ו-9. המהנדסים של נוקיה כבר יושבים עם מיקרוסופט וביחד עובדים על זה".

* כיצד מגיבות לכך המפעילות הישראליות?

"התגובות טובות. הן מבינות את משמעות המהלך. למפעילות בכל העולם חשוב שנוקיה תהיה חזקה ודומיננטית, כי הם מעדיפים שיעבדו איתם בשיתוף פעולה ולא יעקפו אותם - כמו שקורה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ועם האייפון".

* אבל הבעיה של נוקיה היא בשוק הסמארטפונים, שהוא הצומח היום.

"כמו שאמר מנכ"ל נוקיה, סטפן אלופ, יש עדיין דרך ארוכה לעשות. אבל אנחנו הולכים לראות מכשירים של נוקיה, תומכי מערכת ההפעלה סימביאן שעוברת שדרוגים ושיפורים, שנשיק בקרוב ואז אפשר יהיה לראות שנוקיה עדיין בתמונה. כבר עכשיו, המכשירים שהשקנו בישראל ובמיוחד ה-N8 וה-C7, ממחישים שאנחנו מוכרים יותר מכולם".

הכותב הוא אורח חברת אלקטל-לוסנט בכנס