למרות הירידות: התיקים המנוהלים עלו בינואר 0.23%

מנהלי התיקים יצרו פער של כ-0.5% ביחס למדדי הייחוס המקומיים ■ "ממליצים על 'פיזור המשולש' - גיוון בין ענפי מניות, אג"ח מדינה וחברות, ומח"מ; מספר מנהלי השקעות; ופיזור גלובלי"

עוד שהשוק מסכם חודש ינואר שלילי, הצליחו מנהלי התיקים להציג תשואה חיובית של 0.23%. כך עולה מנתוני מדד מנהלי התיקים של קלי שוקי הון ו"גלובס", המבוסס על דיווחי תשעת בתי ההשקעות המובילים בישראל: אנליסט, כלל פיננסים, אי.בי.אי, ילין לפידות, מגדל שוקי הון, אלטשולר שחם, תמיר פישמן, מיטב וטנדם קפיטל. אלו מנהלים יחדיו כ-70 מיליארד שקל (כ-80% מענף ניהול התיקים).

ממוצע ביצועיהם של כל מנהלי ההשקעות בכל המסלולים מייצג פער של כ-0.5% מתשואת מדדי הייחוס המקומיים (מדד אג"ח כללי ומדד ת"א 100). כך למשל, בעוד שמדד הייחוס לתיק 30/70 (עד 30% מניות) השיג תשואה חודשית שלילית של 0.2%, הציג מדד מנהלי התיקים תשואה של 0.3%; בתיקי 20/80 תשואת השוק עמדה בחודש ינואר על 0%, ואילו מדד מנהלי התיקים השיג 0.4%; בעוד שמדד ת"א 100 ירד בכ-1.1%, הציגו מנהלי התיקים במסלול המנייתי בלבד ירידה קטנה יותר, כ-0.5%.

הפער בין מדדי המניות של השוק המקומי לחו"ל גדל בהתמדה, ובעוד שמדדי ת"א המובילים יורדים, ניכרת עלייה בקרב המדדים המובילים בעולם. בהתאם לכך, התיקים בעלי פיזור מניות לחו"ל נהנו מתשואה עודפת. זאת גם בתמיכת הדולר, שהתחזק בשיעור של 4.5%. כך למשל, בתיק הפופולרי ביותר, 30/70, גדלה הפוזיציה של המנהלים בהחזקה של ני"ע זרים בכ-3.2%, ומנגד ירדה ההחזקה במניות מקומיות ב-3.3%.

"אנו ממליצים באופן עקבי ללקוחותינו על 'פיזור המשולש' - קרי פיזור בין נכסים הכוללים גיוון בין ענפי מניות, אג"ח מדינה וחברות, ומח"מ; פיזור בין מספר מנהלי השקעות; ופיזור גלובלי". כך מציין אבי מנדה, מנכ"ל קלי שוקי הון.

לדברי מנדה, "התוצאה של הפיזור היא הקטנת סיכון משמעותית של התיק הכולל. החודש, בעקבות אירועי מצרים, העיקרון הצדיק את עצמו, וללקוחות רבים ירד האסימון בקשר לחשיפה לחו"ל. הדרישה לכך הולכת וגדלה. יחד עם זאת, מנהלי השקעות רבים מעדיפים להתמקד בארץ, ומכאן השונות הגדולה בין תשואותיהם".

גם יתר המסלולים הציגו כאמור ביצועי יתר ביחס לשוק בינואר: המסלול הסולידי (ללא מניות) הניב בממוצע תשואה חיובית של 0.6%, כאשר נהנה מהרוח הגבית של האג"ח הקונצרניות; מסלול 20/80 הניב בממוצע תשואה חיובית של 0.4%; ומסלול 50/50 הניב בממוצע תשואה של 0.1%.

11
 11