זהר ויהודה זיסאפל מכרו מניות רדוור וסיליקום בעשרות מ' ד'

הראשון הרוויח מהמכירה 15-25 מ' ד', והשני ירד בשנה החולפת מהחזקה של 6.8% בסיליקום ל-1.9% ■ בעלי עניין חדשים גם בפריגו, מאינד וארוטק

האחים יהודה וזהר זיסאפל נהנים מהמומנטום החיובי במניות החברות של קבוצת רד שבשליטתם. מדיווח שהועבר אמש (ב') ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקנית, עולה כי זהר זיסאפל מימש מחצית מההחזקה שלו במניות רדוור , כלומר מכר קצת יותר מ-607 אלף מניות. כעת הוא מחזיק בכ-3% ממניות רדוור, ושווי החזקתו הוא 24.8 מיליון דולר. מניית רדוור, ספקית פתרונות חומרה לניתוב עומסים באתרי אינטרנט בזמן אמת, הכפילה את שוויה מאז הקיץ האחרון. זאת על רקע התעניינות ברכישת החברה מצד HP ואחרות, שעליה דווח לראשונה ב"גלובס".

זיסאפל רכש חלק נכבד ממניותיו בתחילת 2009, אז נסחרה מניית רדוור סביב מחיר של 6 דולרים. זאת לעומת המחיר הנוכחי שגבוה מ-40 דולר, ומשקף לחברה שווי שוק של 833 מיליון דולר. בכך המימוש הנוכחי מסדר לזיסאפל אקזיט נאה המוערך בכ-15-25 מיליון דולר.

אחיו של זהר, יהודה זיסאפל, משמש כיו"ר רדוור והוא אביו של המנכ"ל רועי זיסאפל. לפי הדיווח האחרון מחזיק יהודה זיסאפל ב-16.9% ממניות רדוור. בעלי מניות נוספים כוללים את קרן יורק, שנכנסה לאחרונה להשקעה ברדוור ומחזיקה 10.7% מהמניות; רימה מנג'מנט שמימשה חלק ממניותיה ונשארה עם החזקה של 7.5%; כך עשתה גם Federated Investors שנשארה עם 7.9%; קרן Renaissance Technologies בחרה למכור את רוב מניותיה ברדוור, ומחזיקה כיום ב-1.9% מהחברה בלבד.

סיליקום מתחת ל-20 דולר

בעוד שזהר זיסאפל נהנה מהמומנטום במניית רדוור, אחיו יהודה זיסאפל נהנה ממומנטום דומה בחברה האחות, סיליקום . לאחר עלייה של 13.7% מאז תחילת 2011 נפלה אתמול מניית סיליקום במחזור גבוה מהממוצע ב-5.7%, לכאורה ללא סיבה מיוחדת. המניה חזרה אל מתחת לרף 20 הדולרים, וננעלה במחיר של 19.98 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 137 מיליון דולר.

נראה שהמשקיעים התאכזבו לגלות שיהודה זיסאפל, שהוא אחד ממייסדי החברה וחבר דירקטוריון, מכר בשנה החולפת חלק ניכר ממניותיו, וירד מהחזקה של 6.8% להחזקה של 1.9%. הדיווח ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקנית) מאתמול מצביע על כך שזיסאפל מחזיק כעת בכ-131 אלף מניות סיליקום, בשווי של 2.6 מיליון דולר. מכאן שבשנה האחרונה מימש זיסאפל כ-325 אלף מניות.

זיסאפל נהנה מהמגמה החיובית במניית סיליקום בתקופה זו, לאחר שבשנה האחרונה הכפילה המניה את מחירה. לפי המחיר הממוצע של מניית סיליקום בשנה האחרונה מדובר על מימוש שהניב לזיסאפל כ-4.2 מיליון דולר.

סיליקום מכפר סבא, המנוהלת על-ידי שייקה אורבך, היא חלק מקבוצת רד של האחים יהודה וזהר זיסאפל. החברה מספקת פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, והיא סיימה את 2010 עם גידול של 48% בהכנסות ל-30.4 מיליון דולר, ועם גידול של 102.7% ברווח הנקי ל-5.7 מיליון דולר. בעל המניות הגדול בחברה הוא זהר, שלפי הדיווח האחרון מלפני כשנה מחזיק ב-22.5% מהמניות.

שינויים בחברות נוספות

לא רק בקבוצת רד ישנם שינויים בהחזקות בעלי עניין. באחרונה דווח על בעל עניין חדש בארוטק שעוסקת בתחום הביטחוני: הבנק השוויצרי קרדיט סוויס מחזיק ב-5.9% מהמניות. ארוטק נסחרת בנאסד"ק בשווי של 21 מיליון דולר, לאחר שאיבדה 29% בשלושת החודשים האחרונים.

קרן FMR מקבוצת פידליטי הגיעה להחזקה של 8.4% ממניות חברת התרופות פריגו , שנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 6.9 מיליארד דולר. הקרן האמריקנית מחזיקה בכ-7.8 מיליון מניות פריגו, ושווי ההחזקה שלה הוא כ-585 מיליון דולר. קרן BlackRock מחזיקה ב-6.7% ממניות פריגו, ומורי ארקין, שמכר לפריגו את אגיס הישראלית, מחזיק ב-7.4%.

גם במאינד יש בעלת עניין חדשה, חברת שירותי הפיננסיםPNC Financial Services מארה"ב, שמחזיקה ב-5.6% מהמניות. בכך היא הפכה לבעלת המניות השלישית בגודלה בחברת הבילינג, אחרי המייסדת והמנכ"לית מוניקה ינקו (22.6%) והמשקיע האמריקני לויד מילר (8.3%).