ישראמקו דוחה הצגת תוכנית קידוח ב"שמשון" ל-15 במארס

גם בחודש דצמבר דיווחה ישראמקו לבורסה כי קיבלה ארכה מהממונה על ענייני הנפט עד ל-31 בינואר 2011 ■ רישיון "שמשון" מוחזק גם על-ידי קבוצת נפטא

שותפות הנפט והגז ישראמקו מדווחת היום (ד') לבורסה כי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות נעתר לבקשתה והעניק לה אורכה של כחודש נוסף להצגת הסכם הקידוח ברשיון "שמשון", עד ל-15 במארס.

מדובר בדחייה שנייה שמבקשת מפעילת הרישיון, שכן גם בחודש דצמבר דיווחה ישראמקו לבורסה כי קיבלה ארכה מהממונה על ענייני הנפט עד ל-31 בינואר 2011.

לפני כחצי שנה פרסמה ישראמקו את תוצאות העיבוד הסייסמי שנעשה ברישיון "שמשון", על-פי התוצאות, בחלק הדרומי של הרישיון קיימים חולות אשר שקעו בקניון, ואלו עשויים להכיל גז בדומה לפרוספקטים דומים אחרים בהם נמצא גז בדלתא של הנילוס. פוטנציאל הגז בפרוספקט מוערך ב-43 BCM (מיליארד מ"ק), כאשר שיעור ההצלחה המוערך הינו 15%

מבחינת היקף הרזרבות הצפויות, מדובר בגודל הנמוך משמעותית מתגלית הגז ב"תמר", אולם גבוה בכ-20% מתגלית הגז ב"ים תטיס", הנמצאת במרחק של כ-50 קילומטר ממזרח ל"שמשון".

רישיון "שמשון" מוחזק על-ידי קבוצת נפטא , אך המחזיקה העיקרית בשטח הרישיון היא כאמור ישראמקו (79%), והיתרה נמצאת בידי שותפות חנ"ל ים המלח (10%), נפטא חיפושים (10%) וחנ"ל (1%).

הסקר הסייסמי התלת-ממדי בשטח הרישיון נעשה בשנת 2001 על-ידי BP, והצביע על קיומם של מבנים גיאולוגים שונים.