סאנופי אבנטיס רכשה את ג'נזיים ב-20.1 מיליארד דולר

מתחרה של טבע? מחזיקי המניה גם יקבלו בתנאים מסויימים עוד 14 דולר למניה, בהתאם לביצועים שיהיה לתרופה הניסיונית של ג'נזיים לטיפול בטרשת נפוצה, ה-Lemtrada

יצרנית התרופות הגדולה בצרפת, חברת סאנופי אבנטיס רוכשת את חברת הביוטק האמריקנית ג'נזיים , לאחר ניסיונות שנמשכו 9 חודשים לרכוש את החברה, שיפרה סאנופי את הצעתה והיא מסתכמת בכ-20.1 מיליארד דולר, בכך סגרו החברות את העסקה השניה בגודלה בהיסטוריה של ענף התרופות והביוטק.

מחזיקי המניות של ג'נזיים יקבלו 74 דולר למניה במזומן לעומת ההצעה הקודמת שפורסמה באוגוסט עמדה על 69 דולר למניה. הצעת הרכש משקפת פרמייה של 48% ביחס למחיר בו נסחרה מניית ג'נזיים ביולי, אז נודע לראשונה על כך שהחברה הפכה יעד לרכישה ע"י סאנופי.

מחזיקי המניה גם יקבלו בתנאים מסויימים עוד 14 דולר למניה, בהתאם לביצועים שיהיה לתרופה הניסיונית של ג'נזיים לטיפול בטרשת נפוצה, ה-Lemtrada וכן לרמות הייצור של שני מוצרים נוספים של החברה. ג'נזיים העריכה כי מכירות ה-Lemtrada יגיעו לשיא של 3.5 מיליארד דולר במידה והתרופה תקבל התוויה גם לטיפול בסרטן הדם. עם זאת באוקטובר מסרה סאנופי כי אנליסטים העריכו כי סביר להניח שהמכירות יגיעו ל-700 מיליון דולר. התרופה נמצאת בשלבים הסופיים של הניסוי בה וג'נזיים מצפה לתוצאות הניסוי עוד השנה.

נזכיר כי הקופקסון של טבע מיועד לטיפול בטרשת נפוצה, כך שסאנופי עשויה להפוך למתחרה ישירה של טבע במידה והתרופה הניסיונית תאושר ותשווק.

הרכישה של ג'נזיים תעזור לסאנופי אבנטיס לקזז את הירידה בהכנסות של מספר מוצרי דגל של החברה המתמודדים מול תחרות הולכת וגוברת מכיוון יצרניות התרופות הגנריות ובהם מדלל הדם פלביקס והתרופה לטיפול בסרטן Taxotere. ג'נזיים, מתמחה גם בטיפול במחלות גנטיות נדירות ביניהם גם תרופה למחלת הגושה ובכך היא מהווה מתחרה של חברת פרוטליקס , כך שהקפצת מחיר העסקה לרכישת ג'נזיים עשויה להשפיע לחיוב גם על מחירה של פרוטליקס.

האנליסט יואב בורגן "מציין כי יש לעשות סדר במפת האיומים לתרופת הקופקסון של טבע. האיומים המיידיים יותר נמצאים בשני מישורים המישור הראשון הן התרופות האורליות שנכנסות לשוק הטיפול בטרשת הנפוצה לדוגמה הגילניה של נוברטיס שכבר הושקה לשימוש מסחרי בארה"ב. הקלדריבין של מרק הגמנית וה-BG12 של חברת ביוג'ן, במקביל להשקה פוטנלציאלית של התרופה האורלית של טבע עצמה, הלוקווינמויד. המישור השני שבצדק או שלא בצדק, מטריד הרבה יותר את המשקיעים הינו האיום הגנרי, כלומר השקה פוטנציאלית של גירסאות גנריות לקופקסון מצד המחברות מומנטה-סנדוז ומיילן. גם אם מניחים השקה פוטנציאלית של ה-Lemtrada של ג'נזיים בסביבות 2012 או 2013 בתרחיש האופטימי ביותר מבחינתה של ג'נזיים, הרי שמכירות משמעותיות לא צפויות לפני שנת 2014 ו-2015 כלומר ממילא לאחר פקיעת הפטנטים המרכזיים המגינים על הקופקסון".