מפיק "האח הגדול": דנה רון לא ביקשה פיצוי, ואנחנו לא הצענו

(עדכון) - אלעד קופרמן טען כי הדחתה של רון הפתיעה גם אותו ■ הבוקר פירסמה קשת בצעד חריג את נתוני ההצבעה מיום ו', על רקע שמועות שנפוצו לאחר פליטת-הפה של העורך יורם זק

"אף אחד לא קיבל מאיתנו פיצוי, ולא הצענו פיצוי. דנה רון עזבה את בית 'האח הגדול' כי קיבלה את מספר ההצבעות הנמוכות ביותר" - כך אמר הערב (ד') מפיק התוכנית "האח הגדול", אלעד קופרמן.

קופרמן טען כי ההדחה של דנה היתה הפתעה גם עבור צוות התוכנית, אך טען: "היו כבר הפתעות בעונה הזו - גם ההדחה של עתי הפתיעה אותנו מאוד".

לדבריו, אין להפקת התכנית כל יכולת להשפיע על ההצבעה. "יש נהלים ותקנון לתכנית, אנחנו עובדים עם מניואל מאוד מסודר", אמר.

נתוני ההצבעות נחשפים

הבוקר החליטה זכיינית ערוץ 2 קשת, לראשונה בתולדות "האח הגדול", לחשוף את נתוני ההצבעה האחרונה. זאת על רקע שמועות, לפיהן בשל פליטת-הפה של עורך התוכנית יורם זק הוצאה המתמודדת דנה רון מהבית תמורת פיצוי כספי - בניגוד להצבעת הקהל.

"תהליך ההצבעות החל עם פתיחת הקווים ביום רביעי האחרון 9/2, בשעה 22:58:29, בעת שידור התכנית בערוץ 2. הקווים נסגרו במוצ"ש 12/2 בשעה 22:21:15", נמסר מקשת. "הנתונים מגלים כי ביום שישי בשעה 15:25 עברה דנה למקום הרביעי והאחרון, אז עמד הפרש הקולות על 189 קולות מהמקום השלישי.

"בסיכומה של ההצבעה, בעת סגירת הקווים במוצ"ש, עמד הפער הסופי בין דנה, שנמצאה במקום האחרון, לבין המקום השלישי על 15,161 קולות. באותו ערב מספר הקולות לו זכה המועמד להדחה שהגיע למקום הראשון עמד על יותר מפי 2 ממספר הקולות אותם השיגה דנה".

עוד נמסר מקשת כי "מנגנון ההצבעה וספירת הקולות בתוכנית הוא מנגנון ממוחשב המופעל על-ידי חברות חיצוניות המתמחות בנושא".

קשת הודיעה גם כי תנקוט בצעדים משפטיים כנגד כל גורם אשר יפרסם מידע מסולף. כפי שפורסם ב"גלובס", עקב זאת הוקפא והוסר בלוג "דירוג הכוכב" ממתחם תפוז.

מקשת נמסר: "אנו נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד גורמים אשר יפרסמו נתוני הצבעות מסולפים ומידע מופרך באשר לתוכניות שאנו מפיקים. פרסום שכזה נועד לפגוע במוניטין קשת ולנצל את עוצמת התוכנית ואת אהבת הציבור אליה כדי לגרוף פרסום. מדובר במעשה חמור, וקשת תפעל למיצוי הדין מול גורמים אלה".