הפד מעדכן מעלה את תחזית הצמיחה למשק האמריקני

פרוטוקלים של דיוני ינואר חושפים אופטימיות מצד מנווטי הכלכלה באשר להתאוששות שוק התעסוקה בארה"ב ■ צופים כי שיעור האבטלה עשוי לרדת לרמה של 8.8%

נמשכים הסימנים המעודדים בכלכלת ארה"ב: הבנק הפדרלי האמריקני, בראשותו של בן שלום ברננקי, מעדכן היום את תחזית הצמיחה למשק האמריקני לשנת 2011 ומציב אותה בטווח שבין 3.4% ל-3.9%, זאת לעומת תחזית קודמת לטווח שבין 3% ל-3.6%.

פרוטוקולים של דיוני הבנק הפדרלי מסוף חודש ינואר שפורסמו הערב, מראים כי מנווטי המדיניות הכלכלית במעצמה הגדולה בעולם הביעו "אמון רחב יותר" בציפייה כי ההתאוששות הכלכלית תהיה ברת קיימא.

בשנת 2012 צופה הפד צמיחה בטווח שבין 3.5% ל-4.4% ואילו בשנת 2013 צפויה הצמיחה בארה"ב להסתכם, על פי הפד, בטווח שבין 3.7% ל-4.6%.

בבנק הפדרלי צופים גם ירידה מסויימת בשיעור האבטלה ומאמינים כי עד סוף השנה יעמוד שיעור הבלתי מועסקים בטווח שבין 8.8% ל-9% - זאת לעומת תחזית קודמת שבין 8.9% ל-9.1%. בשנה הבאה, טוענים בפד, ירד שיעור המובטלים באופן משמעותי פעם נוספת ויגיע לטווח שבין 7.6% ל-8.1%.

הנתונים המעודדים עשויים להשפיע גם על יישום תכנית ההרחבה המוניטרית של הבנק המרכזי, ה-QE2: גורמים בבנק, מצויין בפרוטוקולים, מאמינים כי לאור האינדיקטורים הכלכליים האחרונים יש מקום לשקול לצמצם את רכישות האג"ח המאסיביות מצד הבנק. עם זאת, הוחלט בשלב זה שלא לשנות את מדיניות הרכישות - אך, כאמור, ייתכן שעמדת המיעוט שהוזכרה בפרוטוקולים תקבל חיזוק בישיבות הבאות ותשפיע לבסוף על מדיניות הרכישות של הבנק.