העליון קיצר את עונשו של חנן גולדבלט: ירצה 6 שנות מאסר

העונש קוצר מ-7 שנות מאסר ל-6 שנות מאסר, בעקבות ההחלטה להמיר את ההרשעה באחד האישומים מסעיף של אונס במירמה לסעיף של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות

בית המשפט העליון החליט הבוקר (ה') לקצר את עונשו של השחקן חנן גולדבלט, שהורשע באונס, מ-7 ל-6 שנות מאסר. זאת, בעקבות ההחלטה להמיר את ההרשעה באחד האישומים נגדו מסעיף אונס במירמה לסעיף של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

השופטים עוזי פוגלמן, אשר גרוניס ועדנה ארבל דחו עם זאת את רוב חלקי ערעורו של גולדבלט על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, והותירו את רוב הקביעות העובדתיות של בית המשפט המחוזי על כנן.

בית המשפט העליון קבע כי גולדבלט אימץ דפוס התנהגות עברייני, שבמסגרתו ביקש בדרכי מירמה, ובמקרים מסוימים אף באמצעים פיזיים, להביא נשים צעירות וחסרות ניסיון לקיים עימו מגע מיני, תוך נקיטת יחס אינסטרומנטלי כלפיהן, הרואה בהן אך כלי למימוש יצריו.

השופטים ציינו כי פעמים רבות, במשך תקופה ממושכת ולגבי מספר מתלוננות צעירות בגילן, חזר המערער על אותו דפוס של ניצול פגיעותן של המתלוננות, על רקע יחסי מרות, פערי גיל ומעמד ורצונן בהתקדמות מקצועית, לשם השגת מטרותיו הנפסדות.

נזכיר כי ביולי 2008 הורשע גולדבלט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בשני מקרי אונס וב-3 מקרים של ביצוע מעשים מגונים בצעירות וקטינות אותן לימד משחק - ונדון ל-7 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 50 אלף שקל. היום, כאמור, קוצר עונש המאסר בפועל ל-6 שנים.