סנקציה לקשת: אסור להפנות מערוץ 20 לאתר mako

זאת אם לא יעמוד בכללי הרגולציה - כך קבעה מועצת הכבלים עקב פליטת-הפה של עורך "האח הגדול" יורם זק ■ ניצן חן: "טוב היתה עושה קשת לו נקטה צעדים משמעותיים יותר"

מועצת הכבלים והלוויין החליטה לחייב את זכיינית ערוץ 2 קשת להכפיף את התכנים באתר mako לכללי הרגולציה, אחרת לא תאפשר לה להפנות מערוץ "האח הגדול" (ערוץ 20) אל אתר הזכיינית - זאת לאור פרשת פליטת-הפה של עורך התוכנית יורם זק כלפי המתמודדת דנה רון.

המועצה בראשותו של ניצן חן התכנסה היום (ה') בכדי לדון בתקרית, ובתום הדיון "הביעה את דעתה בצורה נחרצת כי הדברים הבלתי ראויים אשר הושמעו מפי יורם זק פוגעים באופן חמור בכבודה של משתתפת התוכנית ובכבודן של הנשים באשר הן".

מדובר במגבלה רגולטורית ראשונה סביב הפרשה ותקדימית בישראל בכל הנוגע לפיקוח על האינטרנט, זאת לאור העובדה שהאמירה השנויה במחלוקת נשמעה רק באתר האינטרנט ולא בערוץ 20.

"במענה לטענת קשת כי הדברים לא שודרו בערוץ 20 אלא רק באתר mako, החליטה המועצה לתקן לאלתר את אישור הערוץ, וקבעה כי לא ניתן יהיה להפנות משידורי הערוץ לאתר mako באם שידורי האתר לא יעמדו גם הם בהוראות המועצה בנושא מניעת פגיעה במשתתפים", נמסר.

עוד נמסר כי "המועצה היתה בדעה כי אין מקום להשמיע ביטויים שכאלה מעל במה ציבורית, והדברים חמורים במיוחד נוכח העובדה שהדברים נשמעו מפי עורך ובמאי התוכנית, אשר גילה חוסר אחריות ציבורית משוועת בהתנהגותו - כל זאת בידעו כי התוכנית זוכה לבמה רחבה ונצפית על-ידי מאות אלפי צופים".

עוד מסרה המועצה כי "טוב היתה עושה מפיקת הערוץ לו היתה נוקטת בצעדים משמעותיים יותר, על מנת להבהיר לציבור צופיה עד כמה מעמד האישה וכבודה חשובים לה".

בנוסף, המועצה קבעה כי לקראת שידורי העונה הבאה תדון המועצה בשיפור מנגנון הבקרה והפיקוח מצד מפיקי הערוץ על התכנים המשודרים בשידור חי.

יו"ר המועצה, ניצן חן אמר כי "הדברים הבלתי ראויים אשר הושמעו מפי יורם זק מזעזעים ומעוררי סלידה. מדובר בפגיעה קשה בכבוד משתתפת התוכנית ובכבודן של הנשים באשר הן. אין מקום להשמיע ביטויים כאלה מעל במה ציבורית, והדברים חמורים במיוחד נוכח העובדה שהם נאמרו מפי עורך התוכנית, אשר גילה חוסר אחרית ציבורית משוועת בהתנהגותו - כל זאת ביודעו כי התוכנית זוכה לבמה רחבה ונצפית על-ידי מאות אלפי צופים".