הפרסומת של מי עדן עם חיים כהן - הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של הבנק הבינלאומי עם אסי כהן ממשיכה להיות האהובה ביותר

לאחר חודשים של שליטה מצד הבנק הבינלאומי במדד הפרסומות הזכורות, מובילה השבוע פרסומת אחרת את הפרמטר הזה. מדובר בפרסומת למי עדן באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן.

הקמפיין של מי עדן, בכיכובו של השף חיים כהן, רושם שיעורי זכירה הנמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד כעת על 14.4%.

הזכירות של הפרסומת הושגה הודות לשני גורמים עיקריים: הגורם הצפוי, שתוכנן היטב על-ידי ראובני-פרידן - יצירת עניין וסקרנות בקרב הציבור בנוגע לגוף העומד מאחורי הפרסומת הראשונה בסבב ("חיים בוהן"); וכן העובדה שתמי 4, המתחרה, ביקשה להוריד אותה מהאוויר, בקשה לה נענתה הרשות השנייה.

הפרסומת של הבנק הבינלאומי, באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב ובכיכובו של אסי כהן, איבדה אמנם את ההובלה במדד הפרסומות הזכורות, אבל היא ממשיכה זה השבוע הרביעי ברציפות להוביל את בראש מדד הפרסומות האהודות.

הפרסומת של הבנק הבינלאומי מציגה שיעורי אהדה הנמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד כעת על 25.1%.

חברות הסלולר, שכמעט נעדרו מהמסך בסוף 2010, חזרו לפרסום מאסיבי יחסית (למעט סלקום). ההשקעה השבועית של פלאפון ואורנג' בקמפיינים הטלוויזיוניים עומדת על 4 מיליון דולר - כמעט פי 2 מהשקעה בכל תת-ענף אחר.

הקמפיינים של שתי החברות מתמקדים בסמארטפונים ופונים בכך לקהל יעד צעיר ומתקדם. הפילוח הדמוגרפי של הקמפיינים מראה כי המפרסמים אכן השיגו את מטרתם, כאשר נרשמה אהדה גבוהה במיוחד לשתי הפרסומות בקרב הצעירים וגילאי הביניים.

הפרסומת לנשנושי קוטג' של תנובה, באמצעות מקאן-אריקסון, מתברגת השבוע לרשימת הפרסומות הזכורות, למרות השקעה תקציבית מועטה - כ-600 אלף דולר.

הפרסומת של עלית לקפה טורקי, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו בשבוע האחרון. סך ההשקעה בפרסומת זו עומד על כמיליון דולר במחירי מחירון.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד מעט לעומת מספרן בשבוע שעבר, כאשר מספרן עומד על 283, בהשוואה ל-286 בשבוע שקדם.

סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע עלה ועומד על כ-42 מיליון דולר, לעומת כ-39 מיליון דולר בשבוע שעבר.

חיים כהן
 חיים כהן