גוגל אינסייד: 5 מכשירי הסלולר המבטיחים שהוצגו בברצלונה

כפי שהמעבדים של אינטל נכנסו לליבם של המחשבים האישיים, כך גם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל כובשת את לב הסלולריים, ומהווה המנוע מאחורי רובם

תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה שהתקיימה השבוע (MWC) הייתה מפגן כוח של התעשייה, אבל בעיקר של חברת גוגל ושל האנדרואיד, מערכת ההפעלה שלה לטלפונים חכמים. כמעט כל היצרניות הכריזו על מכשירים שפועלים עם מערכת ההפעלה הזו והלוגו של אנדרואיד, אותו יצור ירקרק בעל המראה הרובוטי, היה מפוזר בצורות שונות כמעט בכל פינה בתערוכה - בכניסה לאזור האירועים ובובות ענק בדוכנים.

מי שהיה מגיע לתערוכה בלי להכיר את שוק הסלולר, לא היה יודע שיש מכשיר כזה שנקרא "אייפון", או שנוקיה עם מערכת ההפעלה של סימביאן בכלל שייכות לתעשייה.

מלבד גוגל, התערוכה סימנה גם את כוחן של שתי היצרניות הדרום-קוריאניות המרכזיות, סמסונג ו-LG, שצומחות על חשבונה של נוקיה. היום הן מדורגות במקום השני והשלישי בתעשייה, אך כשנוקיה תתחיל לאבד גובה, צפוי שהן יתמקמו בשני המקומות הראשונים.

כעת, כשהחגיגה הקטלונית בברצלונה הסתיימה, "גלובס" מסמן את חמשת המכשירים הסלולריים הבולטים והמבטיחים ביותר שהוצגו בתערוכה.

החיבור לפייסבוק הוא חלק מהדנ"א

דגם Salsa של HTC הוא אחד משני הטלפונים הראשונים של החברה, שיתגאו בשיתוף פעולה עם הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. בניגוד לרוב הטלפונים החכמים שמגיעים היום עם אפליקציות לפייסבוק, החיבור של המכשיר אליה הוא חלק מהדנ"א. את הגישה לפייסבוק המשתמש מקבל באמצעות כפתור המאפשר לעדכן בלחיצה בודדת את הסטטוס וגם לעשות פעולות אחרות, כאשר נמצאים ביישומים שונים במכשיר. למשל, כאשר מתבצע צילום תמונה, הכפתור מהבהב ומודיע שניתן באותו רגע, בלחיצה בודדת, להעלות את התמונה לעמוד בפייסבוק. למכשיר יש גם ממשק מיוחד להודעות הצ'אט בפייסבוק, הדומה ל-SMS בטלפונים חכמים.

HTC לא אפשרה למבקרים בתערוכה ואפילו לנציגי המפעילות הסלולריות לגעת בסלסה. הטלפון הוצג כפריט אומנות מאחורי ארון זכוכית בביתן ובאמצעות סרטוני וידיאו. לכן, ניתן להעריך שהמכשיר עדיין לא בשל, והחברה מיהרה להכריז עליו כדי שתהיה לה בשורה אמיתית לתערוכה.

הטלפון יושק ברבעון השני, מה שמאפשר ל-HTC עוד מספר חודשים בודדים לעבוד עליו. קיים סיכוי גדול לכך שהמכשיר יגיע גם לישראל.

פייסבוק, הייטק, HTC
 פייסבוק, הייטק, HTC

מכשיר שרוצה להיות אייפון

הגלקסי S2 של סמסונג, ממשיכו של הגלקסי S הנמכר היום בישראל בהצלחה רבה, מסמן מגמה חדשה בתחום המסכים: מעבר למסך שגדל ל-4.3 אינץ' לעומת 4 אינץ' בדגם הנוכחי.

אמנם, אין זו צמיחה אדירה אבל כאשר מסתכלים על המסך היא נראית משמעותית. בחברה הצליחו לשמור גם על תחושה נוחה ביד, כך שהגודל לא משפיע על הנוחות. כמו-כן, מסך המגע מגיע בטכנולוגיית Super AMOLED Plus, שמניבה שיפור בתצוגה.

למכשיר יש מצלמה עם חיישן של 8 מגה-פיקסל ופלאש, לעומת 5 מגה-פיקסל ללא פלאש בגלקסי S הראשון. צילום הווידאו הוא באיכות HD (בתקן 1080p). נפח הזיכרון הפנימי הוא 16 או 32 ג'יגה, לפי בחירת הלקוח, ויש גם חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון עד נפח 32 ג'יגה.

סמסונג גלקסי s2 הייטק
 סמסונג גלקסי s2 הייטק

גם מגע, גם מקלדת

חברה נוספת שלא אפשרה, כמו HTC, למבקרי התערוכה לגעת במכשירי הטלפון שהציגה היא HP-פאלם, שהציגה את דגם Pre-3 שלה, שעליו הכריזה לראשונה בארה"ב לפני התערוכה.

המכשיר מגיע במראה הסליידר המסורתי של הדגמים הקודמים, מה שמאפשר למי שלא אוהב להקליד על מסכי מגע עדיין ליהנות מהניווט במסך כזה, אבל לבצע את פעולת ההקלדה על מקלדת.

מערכת ההפעלה webOS 2.2 מציעה חיבור עם הטאבלט של HP בצורה אלחוטית. כך, כאשר מניחים את הטלפון על מסך הטאבלט בעת גלישה באינטרנט, אותה כתובת תעבור באופן מיידי ל-Pre-3. בהמשך, ניתן יהיה להעביר מידע נוסף בצורה הזו בין שני המכשירים.

הממשק בנוי בצורה גרפית, האמורה לספק אותה חוויה של ידידותיות כמו באייפון. המכשיר רץ על מעבד במהירות 1.4 ג'יגה-הרץ, מה שצפוי לספק לו עבודה חלקה. בינתיים ל-webOS אין אפשרות של עברית, ולכן לא ברור אם המכשיר יגיע לישראל.

HP PRE3 הייטק
 HP PRE3 הייטק

נקודת האופטימום של אופטימוס

דגם אופטימוס 3D של חברת LG, מהווה סנונית ראשונה לחדירת טכנולוגיית תצוגת התלת-ממד אל מסכי הטלפון. מכשיר כולל מסך מגע בגודל 4.3 אינץ', המאפשר לצלם וידיאו ותמונות בתלת-ממד ולצפות בהם על-גבי המסך ללא משקפים. איכות התלת-ממד היא טובה כאשר מסתכלים על המסך מנקודה ספציפית ומזווית מדויקת, אולם במקרים אחרים התמונה פחות טובה. האופטימוס כולל מעבד כפול ליבה וגם את האנדרואיד של גוגל בגרסה 2.2, שתשודרג בהמשך ל-2.3. הטלפון יכול גם להציג קליפים בתלת-ממד מיו-טיוב. למרות שהמכשיר יחסית כבד במשקל, הדבר לא מורגש בעת אחיזה ביד.

אופטימוס 3d LG
 אופטימוס 3d LG

כמו פלייסטיישן, רק טלפון

טלפון המשחקים של סוני-אריקסון, Xperia Play, מבוסס אף הוא על מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.3. בניגוד ליצרניות כמו HTC או סמסונג, המכשיר מגיע עם אנדרואיד בתצוגה שכמעט אינה כוללת שום תוספות מיוחדות.

ייחודו של הטלפון הזה הוא תו התקן של סוני למשחקי פלייסטיישן, המאפשר גישה לחנות משחקים שתציע 50 כותרים בעת ההשקה של המכשיר בחודש הבא בעולם.

לטלפון יש מסך מגע בגודל 4 אינץ' והוא מאפשר תצוגת אופקית, בה גם מתגלה משטח הכולל מקשי משחק ייעודים: כפתורי החיצים וארבעת כפתורי הסימנים של הפלייסטיישן. יש לטלפון גם שני משטחי מגע לאגודלים, המחליפים את שני הסטיקים בידיות המשחק בפלייסטיישן.

חוויית המשחק ב-Xperia Play היא נוחה מאוד באמצעות משטח הכפתורים הייעודים למשחק, המדמה בצורה טובה שלט של פלייסטיישן. מה שפחות טוב במכשיר הוא הרמה הגרפית של המשחקים שהודגמו עליו.

בשלב זה לא ידוע אם המכשיר הזה יגיע לישראל, מכיוון שהמפעילות עדיין לא גיבשו את עמדתן בנוגע למכשיר שאמור להיות יקר, ולפנות לקהל נישה של גיימרים המחפשים קונסולה ניידת.

הלו, זה טאבלט?

מלבד טלפונים סלולריים, יצרניות האלקטרוניקה הציגו בתערוכה גם מחשבי-לוח חדשים. חברת HTC חשפה את הטאבלט הראשון שלה הכולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד, מסך מגע של 7 אינץ' וגם עט מגע לכתיבה על המסך. הוא מבוסס על טכנולוגיית המגע של אן-טריג הישראלית. סמסונג הציגה את הגלקסי טאב 10.1 ו-LG הכריזה על האופטימוס פד, המגיע עם מסך של 8.9 אינץ', אשר לטענתה מציע תמונה באיכות אופטימלית. מה שמייחד את המכשיר הוא אפשרות לצלם סרטי וידיאו בתלת-ממד ולצפות בהם על טלוויזיה תואמת.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה