עוד חברת ביומד בבורסה בת"א: רוזטה גרין גייסה 22 מ' ש'

חברת הביומד השלימה ההנפקה הראשונית לציבור לפי שווי של 74 מיליון שקל ■ עם זאת, נציין, החברה זכתה לביקושים של 16 מיליון שקל בלבד, ואת השאר סופגים החתמים

עוד חברת ביומד בדרך לבורסה בת"א: רוזטה גרין השלימה הערב (ה') הנפקה ראשונית לציבור וגייסה בשלב המוסדי והציבורי ביחד כ-22 מיליון שקל לפי שווי של 74 מיליון שקל. עם זאת, נציין, החברה זכתה לביקושים של 16 מיליון שקל בלבד, ואת השאר סופגים החתמים. כלל חיתום ורוסאריו הובילו את ההנפקה.

החברה-הבת לתחום החקלאי של רוזטה ג'נומיקס הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 12.3 מיליון דולר, עוסקת בפיתוח מוצרים מחומר גנטי מסוג microRNA, אשר משמש צמחים, בעלי חיים וגם בני אדם לניהול ולניטור פעילות גנים מקודדי חלבונים. החברה התכוונה לבצע את ההנפקה ברבעון הקודם, היא לא הספיקה לבצע את התהליך הזמן וההנפקה לא יצאה את הפועל.

תחום הפעילות והמודל העסקי של רוזטה גרין דומה לזה של חברת אבוג'ן הבורסאית, אך היא פחות מתקדמת. כיום יש לה שמונה שיתופי פעולה עם גורמים בתחום לפיתוח משותף של מוצרים, אך הם עדיין אינם מניבים לה הכנסות.

רוזטה הפסידה 5.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010, ויש לה 2.7 מיליון שקל בקופה. עד היום מומנה רוזטה גרין באמצעות הלוואות של החברה-האם רוזטה, המחזיקה ב-61.2% מהחברה. 18.5% נמצאים בידי plan b, קרן אמריקנית המשקיעה בתחום הקלינטק; ו-16.8% בידי המנכ"ל, אמיר אבניאל.