בגיבוי אריסון: ציון קינן ימשיך לכהן כמנכ"ל בנק הפועלים

שרי אריסון אמרה באירוע פתיחת התערוכה השנתית שעורך הבנק: "הבנק חזק, הבנק יציב, אנחנו נעבור את זה" ■ עתה ממתינים בבנק להחלטת הפרקליטות אם להגיש כתבי אישום

יום לאחר שהמשטרה המליצה להעמיד לדין את מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן ואת יו"ר הבנק לשעבר, דני דנקנר, מציגה היום הנהלת הבנק ובעלת השליטה בו, שרי אריסון, חזית מאוחדת ומחוייכת. בפתיחת התערוכה השנתית שעורך הבנק בבניין ההנהלה בתל אביב, אמר היום קינן, שקיבל גיבוי מלא מבעלת השליטה, כי ימשיך לכהן כמנכ"ל הבנק.

שרי אריסון אמרה במהלך האירוע "הבנק חזק, הבנק יציב, אנחנו נעבור את זה". גם יו"ר הדירקטוריון, יאיר סרוסי התייצב מאחורי מנכ"ל הבנק. נציין כי עתה ממתינים בבנק להחלטת הפרקליטות אם להגיש כתבי אישום נגד השניים. עוד נציין כי עד כה שמר נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים על שתיקה בעניין.

בנק הפועלים שיחרר אתמול בערב תגובה, לאחר שנתקבלה סקירה מאת היו"ר המכהן, יאיר סרוסי על מגעים שקיים במהלך היום בעקבות הודעת המשטרה. "לאחר ששמע את סקירת היו"ר וחוות דעתם של היועצים המשפטיים, ועל סמך המידע שהתפרסם והמצוי בידו, אימץ הדירקטוריון את המלצת היו"ר להמשיך ולפעול בתיאום מלא עם בנק ישראל, באופן שיבטיח את המשך פעילותו העסקית השוטפת של בנק הפועלים. הדירקטוריון מביע אמון במנכ"ל הבנק, ציון קינן, ומביע תקוותו כי בדיקת הפרקליטות תושלם במהירות מירבית ותעלה כי אין מקום להליכים משפטיים כנגדו".

אתמול עוררה המשטרה סערה במערכת הבנקאית בישראל כשהודיעה כי היא ממליצה להעמיד את השניים לדין. המנכ"ל קינן חשוד בסיוע לקבלת דבר במירמה ולהפרת אמונים, על רקע הלוואה שאושרה לדנקנר. החשדות העיקריים המיוחסים לדנקנר נוגעים בעיקרם לניגודי עניינים, שראשיתם בעסקת רכישה של בנק פוזיטיף הטורקי. מדובר בעסקה שהחלה להתגבש בשנת 2005 בין בנק הפועלים וקבוצת RP לבין בעלי הבנק הטורקי. בעת הזו היה דנקנר דירקטור בבנק הפועלים, ומאוחר יותר, ביולי 2007, מונה ליו"ר דירקטוריון הבנק.