הסינים נותנים לך מתנה בשווי 80 מיליון דולר. לא תיקח?

ענקית התקשורת הסינית הואה-וואי מציעה לבריטניה: תשתית חינמית לרשת סלולר שתפעל ברכבת התחתית בלונדון לקראת משחקי 2012

ענקית התקשורת הסינית הואה-וואי (Huawei) הציעה לממשלת בריטניה סיוע בשווי של 80 מיליון דולר, במסגרתו תקים רשת סלולרית שתפעל ברכבת התחתית בלונדון ("האנדרגראונד") ותהיה מוכנה עד למשחקים האולימפיים, שיתקיימו בבירה האנגלית בעוד כשנה וחצי. כך מפרסם היום (א') "הסאנדיי טיימס".

החברה הסינית הציגה את הצעתה כ"מתנה ממארחת אולימפית אחת למארחת אולימפית אחרת". בייג'ין, כזכור, אירחה את המשחקים ב-2008. הצעתה כוללת אספקה בחינם של משדרים סלולריים ואנטנות, שיאפשרו הוצאה וקבלה של שיחות ברכבת התחתית, עניין שכיום לא מתאפשר. חברות הסלולר המקומיות, וודאפון ו-o2, כבר הסכימו לשאת בעלויות ההתקנה של הציוד שתספק הואה-וואי, מתוך מחשבה שרשת סלולרית פעילה ברכבת התחתית תגדיל משמעותית את ההכנסות שלהן מזמן אוויר.

ומה האינטרס של הואה-וואי בסיפור הזה? לפי הפרסום, החברה מתכוונת לגבות דמי-אחזקה עבור הציוד שלה, ובנוסף היא מקווה ש"המתנה" הזאת ללונדון תעזור לה לזכות בחוזי עבודה נוספים ברחבי בריטניה.

תשתיות סלולר ברכבות תחתית קיימות כיום רק בהונג-קונג ובפאריז. לגבי לונדון, התכנון הוא להקים רשת שתפעל עד המשחקים האולימפיים בעיקר בתחנות התחתית המרכזיות, כשלאחר המשחקים יורחב השימוש לכלל תחנות "האנדרגראונד".