סערה בעקבות התוכנית של אפל לגבות עמלה מספקיות תוכן

גופי הרגולציה בארה"ב ואירופה מתכננים לבדוק את חוקיות כוונותיה של אפל לגבות עמלה של 30% ממכירות של מנויים לאספקת תוכן מקוון, ע"י אפליקציות למכשירים מתוצרתה

גופי הרגולציה בארה"ב ובאיחוד האירופי מתכננים לבדוק את חוקיות כוונותיה של אפל לגבות עמלה של 30% ממכירות של מנויים לאספקת תוכן מקוון, באמצעות אפליקציות למכשירים מתוצרתה. זאת, לאחר מחאות שהביעו ספקיות התכנים בנושא.

במשרד המשפטים האמריקני כבר החלו בבדיקה ראשונית של המדיניות החדשה של אפל, ופניות נעשו למספר ספקיות תוכן כמו גם לאפל עצמה. עם זאת, יש להניח שהנציבות האירופית לא תפתח בחקירה בנושא, משום שלדידם התחרותיות בשוק התכנים המקוונים הולכת וגדלה.

"הגבולות של שוק זה אינן ברורים עדיין, משום שזה תחום חדש שעוד נמצא בשלבים ראשוניים", אמר נציב האיחוד האירופי, אנדריס פיבלגס.

אפל אמרה בשבוע שעבר כי ספקיות התכנים יוכלו לקבוע את המחיר ומשך הזמן של המנוי, ואף יוכלו להציע מנויים לגולשים ישירות באמצעות אתר האינטרנט שלהן, אם יציעו תנאים זהים לאלו שהן מציעות באמצעות אפל.

בתגובה הודיעה גוגל כי היא תציע שירות מנויים בתשלום עבור תכנים מקוונים באמצעות אפליקציות המותאמות למערכת ההפעלה לסלולר שלה, אנדרואיד. חברות כמו Rhapsody Radio, המפעילות שירותי מוזיקה מקוונים, אמרו כי המדיניות של אפל תהפוך את עסקיהם ל"שבירים כלכלית". האנליסט מארק מליגן מפורסטר טוען ש"עסקי המוזיקה הדיגיטליים מאופיינים בשולי רווח נמוך גם כך, והעמלה שתגבה אפל תהפוך את שולי הרווח לשליליים".