הטיפ היומי: מניית מזון גדולה ויציבה לימים גשומים

מורגן סטנלי: מניית דנונה הצרפתית תרשום תשואת יתר על השוק ועשויה לעלות ב-13%

ענקית המזון הצרפתית דנונה (סימול בבורסת פריס: BN.PA), הפועלת בענף המזון, עוסקת בעיקר במוצרי חלב ומאפים. החברה שהוקמה ב-1899 חצתה מזמן את גבולות צרפת, ומוצריה משווקים בכל רחבי העולם.

BN מדורגת על ידנו ב"תשואת יתר" תחת מחיר יעד של 52 אירו, יותר מ-13% מעל מחירה הנוכחי בשוק. את 2010 סיימה החברה בתוצאות יציבות, כשהיא מספקת תחזית חזקה לפעילותה ב-2011, הממצבת אותה כחברת המזון שתציג את קצב הצמיחה המהיר ביותר באירופה, הן בשורת המכירות, הן ברווחים והן בתזרים השוטף.

בהמשך לכך, נציין כי העלייה החדה במחזור שחלה בענף המזון מאז תחילת השנה הנוכחית, הביאה אותנו להעריך כי מכפיל הרווח הנוכחי ל-2011 בו נסחרת החברה, 14.4, הינו אטרקטיבי.

לאחר שהציגה ברבעון הרביעי של 2010 עלייה של 6.9% בצמיחה האורגנית שלה, צופה BN השנה גידול נוסף של 6%-8%, שישקף צמיחה יציבה בפעילות הליבה של החברה, יחד עם ההכנסות מרכישת חברת Unimilk בינואר 2010. למרות הצפי לעלייה של 6%-8% במחירי חומרי הגלם של החברה בשל האינפלציה, להערכתנו ישפיע הדבר באופן רך ביותר על צמיחת רווחי החברה ותמחור מוצריה.

סקטור המזון סימן כאמור נקודת מפנה עם תחילת השנה, וזאת חרף איומי האינפלציה. שתי הענקיות הבולטות בתחום המזון - יוניליבר (ULVR) ודנונה, התמודדו באופן נכון עם המצב, ולכן אנו מרגישים נוח עם הערכתנו.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של מורגן סטנלי