פרוטליקס מציגה עוד תוצאות טובות בתרופות לטיפול בגושה

החברה ערכה ניסוי בחולים שנטלו בעבר את התרופה המתחרה של חברת ג'נזיים וב-15 חולים נמצא כי ניתן להעבירם מהתרופה של ג'נזיים לזו של פרוטליקס ללא פגיעה בבריאותם

פרוטליקס תציג היום בכנס World, שנערך בלאס וגאס ארה"ב, עוד תוצאות טובות מהניסוי לתרופה מחלה הגנטית גושה. החברה ערכה ניסוי בחולים שנטלו בעבר את התרופה המתחרה של חברת ג'נזיים. מפרסומי החברה עולה כי בניסוי ב-15 חולים נמצא כי ניתן להעבירם מהתרופה של ג'נזיים לזו של פרוטליקס ללא פגיעה בבריאותם.

כמו כן תציג החברה תוצאות נוספות מניסויים פרה-קליניים בתרופה לגושה במתן בבליעה, המראות כי התרופה הביאה לעלייה הרצויה ברמות האנזים החסר באיברים הפנימיים של חיות מעבדה חולות גושה. פרוטליקס, בניהולו של דוד אביעזר, ממתינה לאישור התרופה שלה ב-25 בפברואר.

בשוק ישנו קונצנזוס כי התרופה תאושר, אך לעיתים ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) מבקשת לערוך ניסויים נוספים משלימים או להציג מידע נוסף לגבי תהליכי הייצור, כך שייתכן עיכוב.

פרוטליקס מפתחת תרופות ביולוגיות המופקות בתוך תאי צמח, והיא אחת החלוצות בטכנולוגיה זו. הטכנולוגיה הייחודית שלה מאפשרת לה להתחרות בתרופות על בסיס חלבונים, מבלי להפר את הפטנטים שלהן.

התרופה הראשונה שהביאה פרוטליקס לשוק נועדה לטפל במחלת הגושה, והיא דומה מאוד בהרכבה לתרופה סרזיים של חברת ג'נזיים.

לפרוטליקס הסכם שיווק לתרופה לגושה עם ענקית התרופות פייזר. בנוסף היא מפתחת באופן עצמאי תרופות נוספות - למחלת פברי ולדלקת מפרקים שגרונית.