כחלון על הרישיונות: הפטור מחדשות - מחשש שיהיו צהובות

בטקס הענקת פרס ביקורת התקשורת אמר שר התקשורת: "היום כמעט בלתי אפשרי להתחרות בקשת - אז נתנו הטבות ינוקא" ■ "אם ישקיעו מעט - נמצא את עצמנו עם חדשות צהובות"

"היום כמעט בלתי אפשרי להתחרות בקשת", כך אמר הערב (א') שר התקשורת, משה כחלון, בטקס הענקת פרס ביקורת התקשורת של עמותת זכות הציבור לדעת. "מי יתחרה בה?", אמר כחלון על זכיינית ערוץ 2, "אז נתנו הטבות ינוקא ופטרנו (גופים חדשים שיקימו ערוצים בעידן הרישיונות - ל.א.) מלהקים חברת חדשות בשנתיים הראשונות. חששנו מזילות של החדשות. פחדנו שאם ישקיעו מעט בשנים הראשונות, נמצא את עצמנו עם חדשות צהובות".

כחלון הסביר כי על מנת לתת לגופים חדשים הזדמנות להיכנס לשוק הרב-ערוצי, נותן החוק החדש הקלות גם בתחומי היצירה.

לדברי כחלון, "הרפורמה החדשה תכניס כוחות חדשים, אשמח אם שניים, לפחות אחד ייכנס בטוח. כשהעברנו חברה לרישיונות נתנו לה אופק, וזה נותן לנו אפשרות להכניס עוד 10 ערוצים".

כחלון התייחס גם לטלוויזיה הרב-ערוצית, וכינה את המצב היום "דואופול שאי-אפשר היה לברוח ממנו".

בהתייחס להרחבת מערך עידן+ של ה-DTT, אמר כחלון: "קיבלנו החלטה להקים פלטפורמה נוספת שנותנת 18 ערוצים בתוך שנה, ומי שלא ירצה לשלם 3,000 שקל בשנה - יסתפק בפלטפורמה מצומצמת יותר ויהנה מטלוויזיה טובה".

על העיתונות אמר כחלון: "אני תומך בכך שעיתון יצהיר מה הקו שלו, ולא כל אחד ידבר כאילו הוא פרשן, ובינתיים במקום לומר את מה שהוא צריך להביא לציבור - יביא את דבריו בדרכים עקיפות".