שטייניץ: האוצר ימשיך במדיניות הפחתת המסים לאורך זמן

שר האוצר בכנס בתל-אביב: "אנו במגעים מתקדמים לפתיחת מרכזי פיתוח נוספים של חברות היי-טק רב-לאומיות בישראל"

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, פתח הבוקר (ב') את הכנס השנתי של לנדמארק ונצ'רס, ואמר כי מאז כניסתו לתפקיד, בלב המשבר העולמי, משרד האוצר נקט במדיניות של השקעה בעתיד על מנת לייצר הווה טוב יותר.

"בלב המשבר שמנו לנו למטרה לשרוד את הטלטלה שעוברת על העולם וגם לשמר את כל האיכויות שיש לנו לכלכלה הישראלית, לרבות ענף ההיי-טק. בראייה לאחור, אני שבע רצון. הצמיחה הכלכלית בשנת 2010 היא הגבוהה מבין המדינות המפותחות והמצב לעתים נראה טוב מכדי שיהיה נכון... אבל זו המציאות".

"כשבכל העולם המערבי החליטו לבזבז כספים אדירים על מנת לפצות על האובדן שנגרמם מהמשבר, אנו החלטנו להסתכל קדימה, אל העתיד. העלינו במעט את המיסים ובנינו תכנית ארוכת טווח להפחתה הדרגתית של הנטל, בעיקר על החברות ועל היצואנים - בראשם ענפי ההיי-טק. אסור, גם לא כשהכל נראה שחור, להקריב את עתיד הכלכלה למען הישג רגעי, נקודתי. הפחתת מיסוי רדיקלית, כפי שנעשה במקומות אחרים בעולם, מעולם לא עמדה על הפרק. הפחתה משמעותית תחייב פיצוי על אובדן הכנסות המדינה, פיצוי שיפגע במשק. במקום להזרים חמצן למשק, עד אובדן הכרה, הזרמנו חמצן במשורה ובנינו מנגנונים נוספים להגנה על ענפי הצמיחה, כמו התערבות בשוק המט"ח ובנייה של תקציב דו-שנתי, המשדר בעיקר שהממשלה בטוחה בעצמה ומביטה קדימה", אמר שטייניץ.

עוד אמר שר האוצר כי "יצרנו 120 אלף משרות חדשות ב-2010, הרבה למעלה מהציפיות וגם צמצמנו את יחס שיעור החוב מהתמ"ג ל-75% - זה עדיין גבוה, אך נמוך מרמתו לפני המשבר".

בהתייחסות ישירה לענף ההיי-טק: "משרד האוצר במגעים עם מספר חברות רב-לאומיות על מנת שאלה יפתחו מרכזי פיתוח בישראל. המגעים הללו מתקדמים לידי הבשלה ובקרוב נראה בישראל נציגויות של חברות רב-לאומיות נוספות. עתיד ההיי-טק הוא משימה לאומית של הממשלה ואנו משקיעים ונמשיך להשקיע בקידום ענף חשוב זה. מינויו של חיים שני, המנכ"ל של נייס מערכות לשעבר, למנכ"ל האוצר, מסמל גם הוא את הנכונות שלנו לפעול למען עתיד הענף המניע את כלכלת ישראל. גם בתכנון מס החברות, חברות המתמקדות בייצוא ישלמו פחות מס".

"ישראל היא אומת סטארט-אפ המטפחת יזמות. מטרת הכנס להפגיש את היזמות הישראלית עם בכירי חברות ענק מהעולם", אמר דורון בירגר, מנכ"ל לנדמרק ונצ'ורס ישראל. בירגר הדגיש כי "הכנס בתל אביב הינו המשך ישיר לפתיחת המשרד בישראל ומצביע על המחויבות של לנדמארק ונצו'רס לישראל ועל החשיבות שמייחסים בחברה לשוק הישראלי, לחברות המקומיות ולצורך שלהן לפרוץ לשווקים מעבר לים עם שותף אסטרטגי חזק".