התחרות גוברת: קונטיננטל תטוס מת"א לסן פרנסיסקו?

חברת התעופה האמריקנית, שלאחרונה זינקה למקום השני בדירוג החברות הפעילות בנתב"ג, רומזת כי בכוונתה להפעיל טיסה יומית שלישית מת"א לארה"ב במסגרת האיחוד עם יונייטד

התחרות על כיסו של הנוסע הישראלי, ובעיקר הנוסע הישראלי-העסקי, הנוסע באופן תדיר לארה"ב צפויה להתרחב עוד השנה: חברת התעופה האמריקנית קונטיננטל איירליינס, המצוייה בימים אלה בשלבים מתקדמים של הליך איחוד פעילות עם חברת יונייטד איירליינס, מצויה בשלבים מתקדמים של בדיקת היתכנות הפעלת טיסה יומית שלישית בין ישראל לארה"ב, בתקווה כבר עד סוף שנת 2011 - כך נודע ל"גלובס".

קונטיננטל נהנית מתפוסה גבוהה מאוד (כ-95% בחודשים האחרונים) ביחס לענף בשתי הטיסות היומיות שהיא מפעילה כיום בין תל-אביב לנמל הבית שלה בניוארק שבניו-ג'רזי. לאור זאת, היא זוכה למעמד החברה הזרה הפעילה ביותר (במונחי נוסעים) בנתב"ג - שנייה בטבלאות רק לאל-על המקומית, וזאת על אף שחברות אחרות עולות עליה בכמות הטיסות לישראל וממנה.

בעבר נבחנה האפשרות להפעיל טיסה יומית שלישית מתל-אביב לנמל הבית הנוסף של החברה ביוסטון שבטקסס - זאת כדי להוות בסיס לטיסות המשך לכל דרום ארה"ב וכן ליעדים נבחרים במרכז ובדרום אמריקה.

לאור האיחוד עם יונייטד, ההופך את החברה החדשה לגדולה ביותר בעולם, נפתחה עבור החברה בישראל האפשרות להפעיל טיסה לנמלי הבית החדשים שלה (אלה המתפקדים כיום כנמלי בית של יונייטד - ע.ר.), ובהם גם נמל התעופה שבסן פרנסיסקו, לשם לא מופעלת כיום כל טיסה ישירה שהיא מישראל.

מדובר ביעד פופולרי בין היתר עבור אנשי עסקים ישראלים הפעילים בחברות הרבות היושבות בעמק הסיליקון וכן ביעד פופולרי לטיולים במדינת קליפורניה. בנוסף, מהווה סן פרנסיסקו נמל מרכזי לטיסות המשך ליעדים שונים במערב ארה"ב - מסיאטל הטכנולוגית ועד עיר ההימורים לאס וגאס.

הפרטים הסופיים בכל הנוגע לטיסה טרם נסגרו, וכך גם המועד הצפוי לתחילת הפעלת הקו. בין הסוגיות שנבחנות ניתן למנות גם את בחירת המטוס המתאים לביצוע הקו: כיום מבוצעות טיסות קונטיננטל מתל-אביב לניו-יורק על גבי צי מטוסי ה-777 של החברה.

בתוך כך, צפויה קונטיננטל להתחיל בחודשים הקרובים בשינוי תצורת הפנים של מטוסיה, המכילים כיום 2 מחלקות (תיירים ו"עסקים-ראשונה" - מחלקת היוקרה של קונטיננטל) - זאת כחלק מהליך האיחוד עם יונייטד.

מנכ"ל קונטיננטל בישראל, אבי פרידמן, אישר כי לאור האיחוד עם יונייטד, צפויים מטוסי החברה החל משנת 2012 להכיל גם מחלקת "תיירים פלוס" מיוחדת - ובכלל זה גם מטוסי החברה הפעילים בקו לישראל.