הבלוקבאסטר של 2011: כרמלו אנתוני חתם בניו יורק ניקס

הקבוצה הפכה בין לילה לאחת מהחזקות ב-NBA, עם הטרייד ששלח אליה את כוכב דנבר נאגטס, שירוויח 65 מיליון דולר ב-3 שנים ■ גם צ'ונסי בילאפס יגיע לגארדן במסגרת העסקה

ניו יורק ניקס רשמה לפנות בוקר (ג') את אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שלה בשנים האחרונות, כאשר הצליחה לצרף בטרייד את כרמלו אנתוני, מהכוכבים הגדולים והמוכשרים בליגה. הפורוורד חתם ל-3 שנים וישתכר כ-65 מיליון דולר.

ביחד עם אמרה סטודמאייר שהגיע למדיסון סקוור גארדן בקיץ, מקיימת הניקס את הבטחתה לאוהדים להביא לקבוצה שני כוכבי-על שיאפשרו לפרנצ'ייז לחזור ולהתמודד על תואר האליפות ב-NBA, אחרי 38 שנות יובש.

אנתוני, 26, כוכב דנבר נאגטס, התלבט בימים האחרונים בין הניקס לבין הצטרפות לניו ג'רזי נטס. גם מסע שכנועים מצד הבעלים החדש של הנטס, האוליגרך מיכאיל פרוחורוב, שפגש את אנתוני לשיחה בסוף השבוע, לא הצליח להוריד את אנתוני מהרצון להצטרף למיזם החדש שנבנה בניו יורק. אנתוני רשם השנה בדנבר ממוצע של 25.2 נקודות למשחק, 7.6 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים.

במסגרת העסקה קיבלו הניקס את "מלו", ובנוסף את צ'ונסי בילאפס, רנלדו בלקמן, אנתוני קרטר ושלדן וויליאמס, ובתמורה העבירו לנאגטס ארבעה שחקנים - ווילסון צ'נדלר, ריימונד פלטון, דנירו גאלינרי וטימופי מוזגוב. בנוסף העבירו הניקס לנאגטס את בחירת הסיבוב הראשון שלהם בדראפט 2014. הניקס גם ויתרו עבור לנאגטס על בחירות סיבוב שני בדראפט של 2012 ו-2013, ובנוסף יעבירו לנאגטס 3 מיליון דולר במזומן.

העסקה כוללת גם צד שלישי: הניקס העבירו למינסוטה את אדי קארי ואנתוני ראנדולף, ובנוסף 3 מיליון דולר, ויקבלו בתמורה את קורי ברואר. בסך הכל יעזבו את הניקס במסגרת העסקה כולה שישה שחקנים.

מלבד העובדה שהניקס לא זכו באליפות מאז שנת 1973, הם לא הצליחו להעפיל לפלייאוף מאז שנת 2004.