רמי לוי: זו הייתה טעות לאשר את רכישת מטרנה בידי אסם

עקב התייקרות מוצרי מטרנה‏ טוען לוי: "אם הרכישה לא הייתה מאושרת - נסטלה הייתה נכנסת לארץ, והייתה יותר תחרות; מי שמפסיד מזה שאין עוד גורם יצרני חזק למוצרי תינוקות זה הצרכן"

‎‎רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, מותח היום (ג') ביקורת על החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לאשר לאסם את רכישת מטרנה. לדברי רמי לוי, ההחלטה חסמה את התחרות בשוק תרכובות המזון לתינוקות.

‏‏"הממונה על ההגבלים עשתה טעות כשאישרה לנסטלה את קניית חברת מטרנה ממעברות", כותב לוי במכתב ששיגר היום לחברת מטרנה. "אם הממונה לא היה מאשר את הקנייה, חברת נסטלה, הידועה כיצרנית המזון לתינוקות הגדולה בעולם, הייתה מכניסה את מוצריה לארץ, והיה גורם יצרני שלישי חזק שהיה יוצר תחרות בין היצרנים והיבואנים - מה שלא קיים היום. מי שמפסיד מזה שאין עוד גורם יצרני חזק למוצרי תינוקות זה הצרכן נטו".

‏מכתבו של לוי בא בתגובה להודעתה של חברת מטרנה על החלטתה לייקר את תרכובות המזון לתינוקות, הדייסות ויתר מוצרי החברה בשיעור של 7% בממוצע.

‏"אם הקמעונאים ואנחנו כרשת לא היינו מסבסדים את המוצר במשך עשרות שנים, אז המחיר לצרכן היה כבר יקר ביותר ב-35%. כשרמדיה פעלה כאן והיו 3 יצרנים בשוק, הייתה תחרות קשה. היום יש שני יצרנים, ואין אפקט תחרותי. אם היה שחקן שלישי, אז מטרנה וסימילאק היו חושבות 10 פעמים לפני שהן היו מעלות מחירים, והן היו עושות מבצעים הרבה יותר מעמיקים - מה שהן לא עושות היום", אומר לוי ל"גלובס".