חנות המשחקים של סוני לפלייסטיישן 3 עלתה בישראל

החנות הגיעה ארצה ארבע שנים אחרי מקומות אחרים בעולם, וההיצע עדיין מצומצם ■ החנות PSN מציעה מגוון יכולות שמשלימות את החוויה של עולם האונליין בתחום המשחקים

באיחור של כמעט ארבע שנים, עלתה בשבוע שעבר בישראל באופן רשמי ובשקט מסתורי חנות המשחקים של סוני לפלייסטיישן 3. החנות של סוני, PSN, מציעה למשתמשים בקונסולה זו מגוון יכולות שמשלימות את החוויה של עולם האונליין בתחום המשחקים.

בין השירותים שיכולים לקבל המשתמשים הרשומים ב-PSN בעולם הם רכישת משחקים בתשלום, הורדת תוספות למשחקים, טפטים וערכות נושא בתשלום ובחינם, וכן אפשרות להשכיר תוכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע מהחנות של סוני. בנוסף, קיימים גם שירותי צפייה מתחרים של Hulu ונטפליקס, הניתנים בתשלום.

המשתמשים הישראלים לא יכלו עד עתה להיכנס לחנות הזו, כל עוד הזינו כתובת מקומית. במקרה שהכתובת של המשתמש הייתה ממדינה אחרת, כמו ארה"ב, הם יכלו להיכנס לחנות וליהנות מרוב השירותים החינמיים ובתשלום. אולם חלק מהמוצרים, כמו התוכניות טלוויזיה והסרטים, היו עדיין חסומים בצורה גיאוגרפית.

גרסת ה-PSN הישראלית מאפשרת לגיימרים להיכנס לחנות ולרכוש תוכן נוסף במטבע ישראלי למכשיר שלהם. אולם ההיצע מצומצם לעומת החנות האמריקנית וגם שירות הפלייסטיישן פלוס, המציע גישה למשחקים חינמיים, הנחות וגישה מוקדמת לדמואים - לא פעיל.

כמו כן, לחנות אין ממשק בעברית, והיא פעילה רק באנגלית. מצד שני, המחירים בחנות נקובים בשקלים ולא בדולרים. הולו ונטפליקס עדיין חסומים בארץ.

בחברת ישפאר, נציגת סוני בישראל, מתכוונים לשמור בתקופה הקרובה על פרופיל נמוך של החנות, שכן זו השקה רכה. לאחר תקופת ההרצה הראשונית, הם מתכננים למכור כרטיסי הטענה שיאפשרו לקהל המשתמשים הצעיר לקנות אותם בחנויות, בלי שיצטרכו להשתמש בכרטיסי אשראי. כמו-כן, במקרה של בעיות עם החנות, ישפאר תספק תמיכה טלפונית.

עדיין לא ידוע אילו שדרוגים עתידיים ייעשו, שיקרבו את מגוון התכנים בין החנות המקומית לזו האמריקנית. כמו-כן, כאשר מסתכלים על חברת אפל המוכרת בחנות האיי-טיונז שלה סרטים, תוכניות טלוויזיה ושירים במדינות בעולם - אבל לא בישראל - אפשר להבין שהסיכוי שנראה את התוכן הזה בקרוב בפלייסטיישן אינו גבוה.

אפשר לפחות להתנחם בעובדה שסוני אירופה מנהלת תחתיה 100 מדינות שונות באזור, ורק ב-70% מהם החנות פעילה. בנוסף, בניגוד לסוני, מיקרוסופט ונינטנדו כלל לא מוכרות את המוצרים שלהן בתחום המשחקים באופן רשמי בישראל, כך שגם זה לטובה.