אמסלם: "הטענה שלמתגיירים אין שורשים יהודיים - סילוף"

ח"כ חיים אמסלם: על פי ההלכה, אדם אשר מקריב את חייו על מנת להשתייך לעם היהודי מכונה "זרע ישראל" ■ "החיילים מוכנים לסכן את חייהם כדי להגן על החברה היהודית"

במסגרת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, אשר מתכנס השבוע בירושלים, הופיע הבוקר (ג') ח"כ הרב חיים אמסלם (ש"ס) בפני הועדה לאחדות העם היהודי והתייחס לסוגיית הגיורים הצבאיים.

אמסלם הדגיש בדבריו כי מדובר בחיילים אשר רובם הינם צאצאים של יהודים. "מי שטוען שאין להם שורשים יהודיים, פשוט מסלף. חיילים אלה נקראים זרע ישראל ואנו מחויבים לפי התורה לקרב אותם ולחבק אותם", דברי הח"כ. עוד ציין הח"כ כי, על פי ההלכה, אדם אשר מקריב את חייו על מנת להשתייך לעם היהודי מכונה "זרע ישראל" אף הוא, "ואלה בדיוק החיילים שמוכנים לסכן את חייהם כדי להגן על החברה היהודית בארץ ישראל".

בהתייחסו לשיח המתנהל לאחרונה סביב נושא הגיורים, אמר הח"כ כי "יש לנו מסורת של החלטות הפוסקים בנושא, ומדינת ישראל הלכה לפי המסורת הזו. רק בתקופה האחרונה האווירה השתנתה והפכה להיות יותר קיצונית ולפעמים אפילו אלימה. אני בטוח שחייבים למצוא את הפתרונות לפי ההלכה ולא לעגל את הפינות, כיוון שבהלכה יש מספיק פתרונות". עוד ציין הח"כ כי "ביטול הגיור היא פעולה אנטי הומאנית, לכן הרב עובדיה יוסף החליט שכל הגיורים האחרונים בצבא הם כשרים. זו החלטה היסטורית ופה הסתיים החלק של ההלכה והתחיל פרק של פוליטיקה".

הח"כ התייחס לדבריו של שר המשפטים יעקב נאמן, על פיהם "אי מציאת פתרון לבעיות הגיור מאיים על מדינת ישראל לא פחות מהאיום האיראני".

"יש לנו כמעט 400,000 איש שזקוקים לגיור. אני לא יודע כמה מהם מעוניינים בכך. רובם הם זרע ישראל, אך הם כבר התייאשו ונמאס להם", אמר הח"כ.

אמסלם הביע חשש מיצירת אוכלוסייה אשר "מדברת עברית ומשרתת בצבא, זוכרת את הסבא ששמר את החגים, חלק מהם מדליקים נרות שבת וצמים ביום כיפור, אך הם לא יהודים". לדבריו, "זה יביא לטרגדיות גדולות וכדי למצוא פתרון חייבים מנהיגות. אנשים אלה אינם יהודים, אך הם גם לא גויים גמורים, הם זרע ישראל וחייבים למצוא פתרון לבעיה זו".

הח"כ אמר כי הוא מאמין שבסופו של דבר תעשה המדינה שימוש בבתי דין על מנת לבצע את הגיורים, אך אין הוא מאמין שהרבנות ערוכה לתת מענה לבעיית הגיור. עם זאת, הוא ציין כי, לדעתו, "דווקא הסוכנות היהודית יכולה לעזור פה בהרבה".