אספן גרופ מקדמת את המלון בכפר הים

מכרה לחברת אמירי זיכרון-יעקב אופציה לרכישת 50%

חברת אספן גרופ , שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, מקדמת את פרויקט בית המלון בכפר הים, שלחופה של חדרה. מדובר בפרויקט, המתעכב מזה כעשר שנים, ושהיה בבעלותה של אספן טרום רכישת השליטה בחברה על ידי רוני צארום.

היום מדווחת אספן, כי חברות בנות שלה חתמו על הסכמי אופציה עם חברת אמירי זיכרון יעקב,הפועלת בתחום הייזום וקבלנות הביצוע, ושבניהולו של עודד תורג'מן. ההסכמים נועדו לקדם את הפרויקט, ולממשו, לאחר שעוכב שנים רבות בשל סיבות בירוקרטיות שונות.

במסגרת ההסכמים שנחתמו, מכרה אספן גרופ אופציה לחברת אמירי זיכרון יעקב לרכישת 50% ממניות החברה הנכדה של אספן, "עונות", המחזיקה במגרש, עליו ממוקם שלד מבנה, המיועד להיבנות כבית מלון ייחודי, בכפר הים, וקרקעות לנופש ומגורים בשטח של כ-35 דונם הנמצאות צפונית לכפר הים בחדרה.

האופציה מאפשרת להם לרכוש 50% מחברת עונות תמורת העמדת הלוואת בעלים בסך של כ-40 מיליון שקל לטובת עונות, שתיועד להחזר הלוואות, שהעמידה אספן לטובת עונות במהלך השנים האחרונות.

במקביל, מכרה אספן לחברת אמירי זיכרון יעקב אופציה לרכישת 50% מהזכויות במבנה השלד לבדו, וזאת בתמורה כספית של כ-17.5 מיליון שקל (לפי שווי כספי של 35 מיליון שקל לשלד המלון). עם החתימה על ההסכם, העבירה הרוכשת כ-1.8 מיליון שקל כתשלום תמורת קבלת האופציות, כאשר סכום זה ינוכה בעתיד מסך התמורות במידה ואחת האופציות תמומשנה על ידם. במקרה שהאופציות לא תמומשנה, תיהנה החברה מ-1.8 מיליון שקל, אשר לא יוחזרו למקבל האופציה.

בשבוע שעבר דיווחה החברה, כי חתמה עם קרן בראשית על הסכם , לפיו תשקיע הקרן 36 מיליון שקל באספן גרופ בתמורה להקצאת כ-6.1 מיליון מניות חדשות, שתהווינה כ-11.4% מהון מניותיה של החברה. ההשקעה התבצעה לפי מחיר של 5.9 שקל למניה. בנוסף, יוקצו לקרן בראשית אופציות, לתקופה של כ-½3 שנים, הניתנות למימוש לכ-1.8 מיליון מניות נוספות של אספן לפי מחירי מימוש שינועו בין 6.5 שקל ל-7.5 שקל למניה.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, מסר: "אספן גרופ פועלת רבות להשבחת נכסיה בארץ ובעולם, וכחלק מפעילות זאת חתמנו היום על הסכם אופציה למכירת 50% מפרויקט בית המלון בכפר הים וכן על הסכם אופציה למכירת 50% מזכויותינו בחברת עונות, בעלת הפרויקט. אנו מאמינים ומקווים כי שיתוף הפעולה, עם הרוכש, שהינו גורם יזמי וקבלני בעל מוניטין באזור חדרה והצפון, יזרים רוח גבית לפרויקט כפר הים, יוביל ויקדם את הקמת בית המלון ואת הפעלתו. במקביל, אנו פועלים לאיתור נכסים מניבים במערב אירופה בהתאם לאסטרטגיה של החברה, שוכרי עוגן איכותיים לזמן ארוך וכן להמשך צמיחה ופיתוח בתחום האנרגיה המתחדשת".