הסכסוך הסתיים: נוטלה וקינדר חזרו לרבוע כחול

עקב הסכסוך המסחרי, במשך 10.5 חודשים נעדרו ממדפי רבוע כחול מותגי פררו שמשווקת ליימן שליסל, מה שהביא לירידה במכירות של מותגים אלה בשוק המבורקד

רשת רבוע כחול וחטיבת פררו של חברת ליימן שליסל הגיעו להסכם סחר מחודש שבעקבותיו הסתיים הסכסוך המסחרי בין הצדדים - כך נודע ל"גלובס". בעקבות זאת חזרו לאחרונה מותגי החטיבה למדפיה של רבוע כחול, וזאת אחרי היעדרות של 10.5 חודשים ממדפי הרשת.

סכסוך הסחר בין רשת רבוע כחול לחטיבת פררו של חברת ליימן שליסל פרץ בחודש מארס 2010, ובעקבותיו כל מותגי החטיבה לא נמכרו ברשת רבוע כחול, רשת השיווק השנייה בגודלה בישראל.

חברת ליימן שליסל, שלה מגוון רחב של מותגים, פעילה בשתי חטיבות נפרדות. חטיבת פררו אחראית למותגי תאגיד פררו הכוללים את פררו רושה, שוקולד נוטלה, קינדר, סוכריות טיק-טק ועוד. חטיבת המותגים של החברה אחראית ליתר מותגי החברה וביניהם למותגים מנטוס, לואקר, מרסי, טופיפי וקליית גת. פעילות המכירות של כל חטיבה מול רשתות השיווק נעשית בנפרד.

סכסוך הסחר פרץ על רקע סירובה של חטיבת פררו להעניק לרבוע כחול את הבונוס השנתי בשל אי-עמידה ביעדי מכירות. בתגובה הפסיקה רבוע כחול את הרכישות מחטיבת פררו.

כיוון שמדובר במותגים מובילים, ברבוע כחול ניסו תחילה לרכוש את המותגים, ובעיקר את שוקולד נוטלה, דרך סיטונאים - מהלך שחברת ליימן שליסל דאגה לעצור.

כתוצאה מכך, דווקא בימי מכירות השיא של המותגים, ערב ראש השנה וערב פסח, המותגים לא נמכרו ברבוע כחול. חטיבת פררו מצדה יצרה שיתופי-פעולה עם רשתות אחרות למכירת המותגים במבצע, כמו למשל ברשת חצי חינם.

בסיכומה של שנה, הסכסוך הביא לירידה במכירות המותגים בשוק המבורקד.

ראובן שליסל מסר בתגובה: "הושג הסכם לשביעות-רצון שני הצדדים, ואני שמח שמוצרי פררו המעולים חזרו למדפי רבוע כחול".

רשת רבוע כחול סירבה להגיב לידיעה.