גייתנר מרגיע: העולם יכול להתמודד עם הזינוק במחיר הנפט

שר האוצר האמריקני: "הכלכלה במצב טוב הרבה יותר היום כדי להתמודד עם העלייה במחירי הנפט" ■ "לבנקים המרכזיים ברחבי העולם יש ניסיון עשיר בניהול משברים כאלו"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר אמר היום (ד') כי ההתאוששות הכלכלית הביאה את העולם לעמדה טובה יותר כדי להתמודד עם העלייה במחירי הנפט בעקבות המהומות והמתיחות הגוברת במזרח התיכון.

"הכלכלה במצב טוב הרבה יותר היום כדי להתמודד עם העלייה במחירי הנפט", אמר גייתנר במהלך כנס שערך בלומברג בוושינגטון. "לבנקים המרכזיים ברחבי העולם יש ניסיון עשיר בניהול משברים כאלו".

"מהומה פוליטית בלוב, עתודות הנפט הגדולה ביותר באפריקה, יגבירו את הרוחות השליליות לכלכלה העולמית, אמר אתמול מוחמד אל אריאן, מנכ"ל פאסיפיק אינבסטמנט מנג'רס בראיון לבלומברג. "המהומות בלוב יגרמו לסיכון מערכתי גבוה יותר לכלכלה העולמית מאשר ההפיכות במצרים ותוניסיה".

גייתנר אמר גם בארה"ב המערכת הפיננסית נמצאת במצב טוב יותר מאשר לפני המיתון, והוא מסוגל לספק את המימון הדרוש לצורך התרחבות וצמיחה. "הליבה של המערכת הפיננסית האמריקנית חזקה הרבה יותר ממה שהייתה לפני המשבר. אנחנו מובילים בהרבה את כל הכלכלות המרכזיות האחרות".