כנס בינלאומי בנושא טכנולוגיות מידע פרלמנטרי בארץ

בולטת במיוחד המשלחת מספרד אליה הצטרפו גם חברי פרלמנט בכירים ■ לשם המחשה, לעומת הכנס בשנה שעברה, מספר המשתתפים שהגיעו לכנסת - הוכפל

הפרלמנט האירופי, בריטניה, הולנד, איטליה, גרמניה שבדיה, אוגנדה, נמיביה - זו רק רשימה חלקית של מהמדינות שנציגי הפרלמנטים שלהן - ברובם מנהלי טכנולוגיות מידע - הגיעו היום (ה') למשכן הכנסת לכנס בינלאומי בנושא טכנולוגיה ואיתור מידע פרלמנטרי. כנס מסוג זה מתקיים לראשונה בישראל.

בולטת במיוחד המשלחת מספרד אליה הצטרפו גם חברי פרלמנט בכירים. לכנס הגיעו נציגים מכ-20 פרלמנטים בעולם. זהו אחד הכנסים הגדולים ביותר שהתקיימו עד כה בנושא ולראשונה זומנו גם נציגים ממדינות אפריקה. לשם המחשה, לעומת הכנס בשנה שעברה, מספר המשתתפים שהגיעו לכנסת - הוכפל. הכנס החל את פעילותו ב-2006 ומאז מקיים בכל שנה בבירה אחרת בעולם.

משתתפי הכנס חולקים דילמות משותפות כיצד לנצל את הכלים הטכנולוגיים שמאפשר האינטרנט כדי לקדם את הקשר של הפרלמנטים עם הציבור במדינות השונות. האורחים משתתפים בשורה של ביקורים, סיורים והרצאות ונחשפים לפרויקטים הייחודיים של הכנסת בתחום זה.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין דיבר בפני האורחים והדגיש את העובדה שהטכנולוגיה המודרנית מסייעת באורח משמעותי להליך הדמוקרטי. "עידן האינטרנט הביא לשינוי סדרים חברתיים והציב בפני הפרלמנטים אתגרים חדשים. הכנסת צועדת לעידן חדש של שירות לציבור ושקיפות מרבית, ואני מאמין שמהלכים אלו יגבירו את הזיקה בין הציבור לבין נבחריו".

מנכ"ל הכנסת דן לנדאו פתח את הכנס ומנה את הפרויקטים הבולטים שהכנסת מקדמת בתחום טכנולוגיות המידע: 'הפרוטוקול המצולם'' (E-parliament), שמאפשר לציבור לאתר את דיוני המליאה באופן משולב של וידאו וטקסט. לנדאו סיפר בדבריו גם על מערכת מעקב מתוחכמת למעקב אחרי הליכי חקיקה המתנהלים בפרלמנט. מערכת זו מפותחת בימים אלה בשיתוף פעולה של הכנסת עם מזכירות הממשלה ומשרד המשפטים.