לא רק אוכל, גם לא מעט כותרות יש במסעדת מארבו ברמת-גן

מסעדת מארבו, השוכנת באזור הבורסה ברמת-גן, היא המקום שבו מסתופפת הצמרת העסקית לארוחות עסקיות ■ מעבר למפגשים שמניבים לא מעט כותרות, גם על דפי עיתון זה - האוכל ברובו מצוין, והאווירה נעימה

בשבוע שעבר, נקלענו למסעדת מארבו לעת צהריים ביום חולין שגרתי והופתענו לגלות מאחורי הדלתות החתומות סצנה עסקית בשיא התרחשותה. מאחר שלא ברכילות עסקינן, נסתפק רק ונאמר, שכמה כותרות נאות בעיתון זה נרעשו בעקבות אירועים המתרחשים בין כותלי המסעדה.

בשולחנות הסמוכים לנו הונחו צלחת לצד אייפון, אייפד על גבי מפה צחורה, כוסות הושקו ועסקים בעבעו. איך צמחה שם הסצנה הרוחשת הזאת? ככל הנראה שילוב של מיקום נוח בלב ליבה של זירה עסקית, אוכל טוב במחיר שפוי יחסית, שירות אישי ומוקפד וקהל שאיתו אפשר לעשות נטוורקינג אקספרס.

הצצנו בתפריט העסקי של השף יואב בר, שרכש את עיקר ניסיונו הקולינרי עת שימש כשף ראשי ומנהל מזון ומשקאות של מלון באילת, נתוני פתיחה שהביאו כל פלצן גסטרונומי לעקם את האף. ואכן, בתחילת דרכו במארבו, ניסה בר בכל כוחו להשתחרר מהתדמית המלונאית המשמימה. הוא הרכיב מנות מתחכמות תוך כדי הקפדה על טכניקות בישול וירטואוזיות שלא בהכרח הניבו את התוצאות המיוחלות. הקהל והמבקרים, איך לומר בעדינות, לא ממש התפעלו. היכרות מחודשת עם התפריט של בר, גילתה עוד לפני שטעמנו את האוכל, גישה יותר מאוזנת, הן במחיר והן במנות. שילובים בין חומרי גלם יקרים כמו פירות ים, דגה ובשר טרי לבין כאלה שהינם בסיסיים יותר, כמו גם עירוב בין מטבח ים-תיכוני שאינו מתעלם מהשורשים המרוקאיים של בר. ואם נסכם זאת במילים של פסיכולוגיה בגרוש: בר התחיל להקשיב יותר לעצמו ופחות לרעשי הרקע שמסביב.

השילובים הנכונים

לחם טעים, זיתים חריפים וחמאה, שאינם כלולים במחיר התפריט העסקי, הגיעו לשולחן. מחיר העסקית של מארבו מכתיב מנה ראשונה במחיר העיקרית, כשהיקרה שבהן עומדת על 108 שקלים. חלק מהראשונות הן בתוספת מחיר, מה שאומר שאם גם לוגמים כוס יין נעימה, ומקנחים במשהו מתוק ובלתי נמנע, המחיר כבר מתפלפל למחוזות שבהם יש לצפות שמחיר הלחם יהיה כלול במחיר העסקית. לראשונות הזמנו טרטר פילה בקר, פיסות נאות ומיושנות להפליא שלוו בביצת שליו בסלסת עגבניות וקמצוץ פלפל חריף. עוד ראשונה טובה מאד של גבינת עיזים על סלט עדשים שחורות בתיבול עגבניות ובזיליקום ופטה כבד עוף, ספון בצנצנת זכוכית - הצעקה האחרונה בתחום ה"צילחות". יחד עם קונפיטורה מתוקה שרוקח בר בעצמו, הייתה זאת מנה טעימה להפליא.

לעיקריות נשאבנו למנה שריתקה אותנו בשילוב היצירתי בין פירות ים על פסטה לימונית, אריסה אדמדמה וטחינה. על הצלחת ההבטחה הייתה לטעמנו פחות מוצלחת - משהו בשילוב הטחינה הסמיכה לקלילות הלימונית של הפסטה לא התערבב לנו בחיך. לעומת זאת נתח עסיסי של פילה דג מוסר שהונח על תבשיל של ארטישוק ירושלמי, קלע בדיוק למטרה - מנה מדויקת המדגימה יפה, כאמור, את השילוב בין ניחוחות הבית מאופקים לבין קלאסיקה.

בדרך-כלל אין למדור זה חיבה מיוחדת למתוקים, אבל לקינוח של מארבו בכל זאת נכנענו ושמחנו בו מאד: גביע מגונדר ובו תותים מסוכרים, טבולים בזביון ובקציפת גבינת צאן היה נפלא. שילוב טעמים מרתק ומתוק בדיוק במידה.

ההתמדה והדבקות בחלום הם כנראה החומרים שמהם עשויים השורדים, שמחנו ש"מארבו", למרות הקשיים בתחילת דרכה, שרדה ואף יותר מכך, מצליחה. מומלץ בחום לצהריים עסקית, ולא רק לשוכני אזור הבורסה.

MARABOO - רחוב אבא הלל 14, בית עוז, רמת גן. טלפון: 03-6036666 עסקית: ימים א'-ה' 12:00-17:00. מחירים: 58-108 שקל לראשונה הכלולה במחיר המנה העיקרית.