חיים כץ ביום שאחרי נאמן: נגיש את ההצעה שוב, זו חזירות

יו"ר ש"ס אלי ישי: זו החלטה אנטי חברתית שתשדר חוסר אמון לציבור ■ כץ: "נאמן ריצה את חבריו ומשלחיו. לא השליתי את עצמי מהרכב הוועדה, ידעתי מראש מה יהיו מסקנותיה"

יום לאחר שוועדת נאמן קבעה כי אין מקום להתערבות בשכר הבכירים במשק, יוצא יוזם הצעת החוק שבגינה הוקמה הוועדה, ח"כ חיים כץ, למתקפה ומצהיר כי ימשיך לקדם את הנושא ויגיש מחדש את הצעת החוק שלו ושל ח"כ שלי יחימוביץ' על פיה שכרו של בכיר בחברה ציבורית לא יעלה על פי 50 משכרו של העובד הזוטר בחברה. "לא יכול להיות שהחזירות הזו לא תיפסק. נעשה הכל כדי לתקון את העיוות הזה עד שממשלת ישראל תשכיל להגביל את שכר הבכירים. גם רבע מיליון שקל לחודש זה לא מעט. אפשר להסתפק גם בזה", הוא אומר.

מסקנות הוועדה לא הפתיעו את כץ. "יעקב נאמן ריצה את חבריו ומשלחיו. לא השליתי את עצמי מהרכב הוועדה, ידעתי מראש מה יהיו מסקנותיה, ידעתי לאן נאמן יחזור כשיסיים את תפקידו כשר משפטים. הוא לא יטפל בחמותי, אלא ישוב למשרדו", אומר כץ בזעם וממשיך: "נאמן לא עבד עלינו אלא על ציבור האזרחים בישראל, כשהוא מאשר שכר חזירי בחברות ציבוריות. לא יכול להיות שיהיה אדם שירוויח בחודש אחד 15 שנות עבודה של פקיד באותו בנק. שלושה חודשי עבודה של מנכ"ל בבנק הם עשר שנות עבודה של ראש ממשלה אחד. בניגוד למנכ"ל, ראש הממשלה צריך להיבחר שלוש פעמים בפריימריז ולכהן שלוש קדנציות. זה לא סביר. אנחנו כח"כים צריכים למנוע את זה", הוסיף כץ. "במגזר הפרטי אין יותר מדי אנשים שמרוויחים מיליון שקל לחודש. בציבורי כנראה שזה כסף קל".

גם ש"ס הודיעה כי תתנגד נחרצות למסקנות ועדת נאמן. יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר כי "לא ייתכן שבחברה ציבורית יהיה ניתוק חברתי בין הנהגת החברה לעובדים הזוטרים. אני חושב שזו חובה מוסרית של הממשלה להמליץ כך גם למגזר הפרטי אך אי אפשר לחייב זאת בחוק. כל ניסיון לנתק את הפיקוח על שכר הבכירים בשירות הציבורי הייה החלטה אנטי חברתית שתשדר חוסר אמון לציבור והוא לא יוכל לשאת זאת. נכון יהיה לממשלה לקבל החלטה מודעת שתוביל תוך הדברות להסכמה לחקיקה על פיקוח שכר הבכירים מאשר תאלץ לעשות זאת כשהלחץ יגיע מהרחוב".