המסחר בבורסת לונדון הופסק עקב "תקלה טכנית"

LSE הפסיקה את המסחר שירותי המסחר שלה בשל תקלה טכנית במערכת ה-MillenniumIT ■ ייתכן שחלק מהעסקאות שבוצעו בפתיחה יבוטלו

המסחר בבורסה של לונדון הופסק היום (ו') על ידי LSE, החברה המנהלת את הבורסה, בשל תקלה טכנית שפרטיה עדיין נבדקים. כך דווח בסוכנות בלומברג. מדובר בתקלה שפגעה בפלטפורמות המסחר העיקריות בבורסת לונדון: SETS ו-SETSqx.

"כרגע לא מתקיים מסחר. אנו בודקים את נסיבות התקלה ונעדכן בהמשך", מסר תחילה דובר הבורסה של לונדון. רק כעבור 4 שעות מרגע פתיחת המסחר, חודש יום המסחר כסדרו. ה-LSE הודיעה מראש שיום המסחר לא יוארך.

LSE הפסיקה את המסחר שירותי המסחר שלה בשל תקלה טכנית במערכת ה-MillenniumIT, המערכת הממוחשבת ששודרגה לאחרונה בבורסה הלונדונית. ייתכן שחלק מהעסקאות שבוצעו בשלב פתיחת המסחר יבוטלו.

מוקדם יותר החודש הודיעה LSE על רכישת בורסת טורונטו (TMX) וב-14 בפברואר עברה להשתמש במערכת הממוחשבת MillenniumIT, לאחר עיכוב של 3 חודשים בשדרוג.

התקלה היום מצטרפת לתקלה נוספת שאירעה באירופה; ב-22 בפברואר נפתח המסחר בבורסת איטליה בעיכוב של 6.5 שעות, גם כן בשל תקלות טכניות. התקלה מנעה ממשקיעים רבים באיטליה לסחור יממה לאחר שמדד ה-MIB האיטלקי צנח בעקבות המהומות בלוב שהקפיצו את מחיר הנפט וטלטלו את שוקי המניות בעולם. בסופו של דבר נפתח המסחר לשעתיים בלבד.