ברוכים הבאים לאצטדיון "איתיחד" במנצ'סטר

מנצ'סטר סיטי מעוניינת למכור את זכויות השם של האצטדיון שלה, עבור 100 מיליון ליש"ט ל-10 עד 15 שנים; המועמדת העיקרית: "איתיחד", חברת התעופה של איחוד האמירויות

מנצ'סטר סיטי מעוניינת למצוא חברה שתעניק חסות שמית לאצטדיון שלה, "הסיטי אוף מנצ'סטר". כך מדווח אתר goal.com. המטרה של בעלי הקבוצה, גוף ההשקעות ADUG של שליטי אבו-דאבי, היא עסקה שתבטיח למועדון 150 מיליון ליש"ט ב-10 עד 15 שנים.

לפי הדיווח, מתייעצים ראשי הסיטי עם אנשי השיווק של ארסנל, שב-2006 חתמו עם חברת התעופה "אמירייטס" על חסות שמית בהיקף של 100 מיליון ליש"ט למגרש שלהם.

המועמדת העיקרית להיכנס להסכם עם מנצ'סטר סיטי היא "איתיחד", חברת התעופה של איחוד האמירויות, שגם מעניקה חסות חולצה למועדון.

השאיפה של סיטי למצוא נותן חסות שמית לאצטדיון נובעת מהניסיון שלה להגדיל את ההכנסות לפני הכניסה של הכדורגל האירופי לעידן הפייננשל פייר-פליי של אופ"א. במסגרת התקנות החדשות, קבוצות יצטרכו לאזן את ספרי החשבונות שלהן, אך הסיטי רשמו בעונת 2009/10 הפסד של 121 מיליון ליש"ט.

הסכם החסות השמית הגבוה בעולם שייך לקבוצת ניו יורק מטס מליגת הבייסבול של ארצות הברית, שתקבל 245 מיליון ליש"ט מסיטיגרופ עבור שינוי שם האצטדיון שלה ל"סיטיפילד".