יו"ר ומנכ"ל BP: "מחיר הנפט עוד יגיע ל-120 דולר לחבית"

קורא למנהיגי העולם לא להזדרז לסמוך על ערב הסעודית ולהיות מאוד זהירים מולם ■ "לסעודים יש אינטרס מובהק בשמירה על מחיר הנפט גבוה"

"מחיר הנפט יגיע ל-120 דולר לחבית", כך אמר היום (ו') משקיע האנרגיה טי בון פיקנס, ויו"ר ומנכ"ל BP קפיטל. פיקנס הדגיש כי יש "להיות סופר זהירים עם הסעודים". דברי פיקנס מגיעים היום על רקע המסר המרגיע ששיגרו אמש ארה"ב, סעודיה והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה. פיקנס לא ממהר להירגע מהמסר מכיוון סעודיה ומביע עמדה פסימית לגבי עתיד מחיר הנפט שעלול לטפס בקרוב לרמות חדשות.

כזכור, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה הודיעה כי השיבושים באספקת הנפט מלוב נאמדים בכ-750 אלף חביות נפט ביום וגורמים בסעודיה אמרו כי ניתן לגשר על הפער על ידי הגברת התפוקה, על רקע המסר פיקנס קרא למנהיגי העולם להיות זהירים עם הסעודים, "הם (הסעודים) טוענים שהם יכולים לייצר 12 מיליון חביות ליום. הם לא ייתנו לאף אחד להתערב בייצור, כך שנהיה נתונים לחסדיהם ולמה שהם אומרים שהם יכולים לעשות", אמר.

עוד הבהיר כי לסעודים יש אינטרס מובהק בשמירה על מחיר הנפט גבוה, כך שאף אחד לא יתרגש שם אם המחיר יגיע ל-110 או ל-120 דולר לחבית. יחד עם זאת, מבהיר פיקנס כי לסעודים אין אינטרס שהמחיר יהיה גבוה מידי ולכן לא סביר כי מחיר הנפט יטפס ל-150 דולר לחבית.

פיקנס הדגיש בדבריו כי ארה"ב זקוקה למדיניות אנרגיה ברורה שתפחית באופן משמעותי את התלות באופ"ק. "אין לארה"ב שום מדיניות אנרגיה והיא צרכנית הנפט הגדולה ביותר", עוד הוסיף ואמר כי ארה"ב כנראה לא תעשה דבר עד שמחיר הנפט יעלה לרמה שתהרוס את משקי הבית בארה"ב.