סמנכ"ל בפטרוברס: "הנפט יכול לרדת ל-70 דולר לחבית"

סמנכ"ל הכספים של ענקית הנפט הברזילאית: "אני לא רואה את המצב בצפון אפריקה כמצב מתמשך" ■ פטרובראס דיווחה על זינוק של קרוב ל-40% ברווחי הרבעון הרביעי

"הזינוק במחיר הנפט עשוי לאבד את כוחו. המחיר הבינלאומי של הנפט יכול לרדת עד ל-70 דולר לחבית, כאשר השלטונות בצפון אפריקה ובמזרח התיכון יתייצבו לאחר מלחמת האזרחים שניצתה בלוב ושיבשה את ייצור הנפט ממנה", אמר היום סמנכ"ל הכספים של ענקית הנפט הברזילאית, פטרוברס, אלמיר ברבסה והוסיף "אני לא רואה את המצב בצפון אפריקה כמצב מתמשך".

הדברים נאמרו בראיון טלפוני למרקטווץ' לאחר שפטרובראס דיווחה על זינוק של 38% ברווחי הרבעון הרביעי שהסתכמו ב-10.6 מיליארד ריאל שהם כ-6.38 מיליארד דולר, העלייה היתה חדה מהצפוי וחלקה מיוחסת לעליית מחיר הנפט. החברה הברזילאית נחשבת לאחת מייצרניות הנפט הגדולות בעולם ומטרתה היא להפוך לייצרנית וייצואנית הנפט המובילה בעולם, לאחר שתפתח את מאגרי הענק שנמצאו בים שלחופי ברזיל .

מחיר הנפט זינק בשבוע החולף ב-14%, העלייה השבועית החדה ביותר מאז ינואר 2009. החוזה על הנפט הגולמי למסירה באפריל עלה ביום ו' ב-0.6% ל-97.88 דולר לחבית, אך מחירו במסחר האלקטרוני נסוג לאחר הדיווחים כי ערב הסעודית תגדיל את תפוקתה ב-8% על מנת לעזור להתגבר על המחסור שנוצר כתוצאה מהירידה החדה בתפוקה של לוב.

ברבסה ציין כי ברזיל אינה במצב לפצות על המחסור הקשור בירידת התפוקה מלוב. "אנו מייצרים כמה שאנו יכולים. כמובן שאנו מתכננים להגדיל את הייצור כפי שעשינו לפני שנה... אך אין לנו תפוקה עודפת. כמובן שמידה מסויימת של העלאת תפוקה ניתנת לביצוע, אך לא בהיקפים שיוכלו להשפיע בצורה כלשהי על הביקוש העולמי".

ברבסה אמר כי אינו מעריך כי במתקני הייצור בלוב נרשם נזק משמעותי, אך אם כן נגרם נזק הדבר עשוי לשמור את מחיר הנפט מעל ל-100 דולר לחבית, אך גם עם נזק מסויים, הוא צופה כי ניתן יהיה לתקן את הנזקים תוך זמן קצר.

נציין כי על פי אתר החברה, פטרוברס פועלת בלוב מאז שנת 2005, ויש לה זכויות אקספלורציה לנפט וגז וכן היא חולקת בזכויות יצור בחוף הצפון מזרחי של לוב.