מיידוף בראיון למגזין ניו-יורקי: הממשל עצמו - הונאת פונזי

מיידוף, שנדון ל-150 שנות מאסר בגין הונאת פונזי, אמר בראיון טלפוני מהכלא כי "כל הרגולציה החדשה היא בדיחה" ■ עוד הוא התוודה: "אשתי כועסת עליי, הרסתי את המשפחה שלנו"

ברנרד מיידוף, שגנב עשרות מיליארדי דולרים בהונאת פונזי מתוחכמת, אמר בראיון מהכלא למגזין ניו-יורקי, כי הרפורמה ברגולציה לאחר המשבר הכלכלי בארה"ב שהחל ב-2008 הוא לא רציני, ושהממשל עצמו הוא פונזי. "כל הרגולציה החדשה היא בדיחה", אמר מיידוף בראיון טלפוני שפורסם אתמול (א').

בראיון אמר מיידוף כי האבטחה ועמלות ההחלפה "נראות נורא. הממשל עצמו הוא הונאת פונזי".

נזכיר כי לאחר שנמצא אשם במשפטו, נשלח מיידוף בן ה-72 לכלא למשך 150 שנה בצפון קרוליינה.

מארק, בנו של מיידוף, התאבד בתלייה בדירתו בניו-יורק בדצמבר 2010, כשנתיים לאחר מעצרו של אביו. על מותו אמר מיידוף כי הוא שבור ומתמודד עם הכאב ביחד עם משפחתו, במיוחד עם אשתו. "היא כועסת עליי", אמר מיידוף. "אחרי הכול, אני הרסתי את המשפחה שלנו".

נזכיר כי מיידוף, שנהג להציג את עצמו כאחד ממנהלי ההשקעות המצליחים ביותר בניו-יורק, נעצר בסוף 2008. קורבנותיו, שכללו ארגוני צדקה, בנקים גדולים, דמויות בולטות בהוליווד ואנשי פיננסים ממולחים, הפקידו בידיו עשרות מיליוני דולרים במשך יותר מ-20 שנה.

מיידוף אמר כי הבנקים וקרנות הגידור שעשו עסקים עמו נקטו ב"עיוורון מכוון". הוא הופתע ללמוד על אי-מיילים ומסרים אחרים שהחליפו ביניהם הבנקאים לפני קריסת תוכנית ההונאה שלו.

"אני קורא עכשיו על זה שהם היו יותר חשדנים משהבנתי בזמנו", הוסיף. "הם היו חייבים לדעת. אבל הגישה הייתה 'אם אתה עושה משהו לא בסדר, אנחנו לא רוצים לדעת'".