בריל טרם השלימה את רכישת רשת לי קופר

הקלוזינג לעסקה התעכב כיוון שלי קופר טרם חתמה על הסדר סופי עם הנושים העיקריים - בנק לאומי ובנק דיסקונט ■ בכוונת בריל להרחיב את קהל היעד של לי קופר לגילאים מבוגרים יותר

3 חודשים אחרי החתימה על רכישת רשת לי קופר על-ידי חברת בריל , מתברר כי רשת לי קופר עדיין לא עברה לידי חברת בריל, והיא ממשיכה לפעול תחת בעליה הקודמים, יאיר גולדפינגר, דוד עיני וחנן אסיאג - כך נודע ל"גלובס".

הקלוזינג לעסקה התעכב עד כה כיוון שלי קופר עדיין לא חתמה על הסדר סופי עם הנושים העיקריים, בנק לאומי ובנק דיסקונט.

עוד נודע כי בריל מנהלת במקביל משא-ומתן לרכישת החברה-האם, קונספט שיווק, המחזיקה עדיין בלי קופר, וזאת בנוסף להסכם עליו חתמה לרכישת פעילות רשת לי קופר בלבד עם המלאי וזאת בתמורה לכ-24 מיליון שקל.

בשלב זה עדיין לא ברור מהו הסכום שתשלם בריל עבור החברה, ולפי הערכות הוא עומד על כ-7 מיליון שקל.

בקונספט שיווק לא מתנהלת כעת כל פעילות זולת לי קופר, וזאת לאחר שהחברה השלימה את מכירת יתר פעילויותיה בתחום האופנה, ובראשן את מכירת רשת הגלישה בלו בירד.

הקולקציה ממתינה בנמל

לקונספט שיווק יש הפסדים בגובה של כ-70 מיליון שקל. במקרה שבו המשא-ומתן הנוכחי יתגבש לכלל עסקה, ובריל תרכוש את קונספט שיווק, אזי תוכל בריל להשתמש בהפסדיה הרשומים של קונספט שיווק לזיכוי במסים, פעולה העשויה להועיל לה מאוד בדוחותיה הכספיים.

בהתייחס לכך אומר עופר גנזי, מבעלי השליטה בחברת בריל, "הובאה אלינו הצעה, ואנחנו שוקלים אותה".

לפי ההסכם שהתגבש בין הבנקים לחברה וצפוי להיחתם בימים הקרובים, יקבלו הבנקים 40% ממניותיה של קונספט שיווק, וזאת כנגד החוב של קונספט לבנקים העומד על כ-50 מיליון שקל.

כך או כך, עיני, מבעלי UMI, צפוי לסיים את דרכו הקצרה בענף האופנה ובקונספט שיווק לאחר שהגיע להסכם עם חנן אסיאג, ולפיו האחרון ירכוש את מניותיו של עיני בתמורה ל-5 מיליון שקל, הסכם שבו השקיע עיני בחברה.

רשת לי קופר מונה 35 סניפים. בעוד שלפני כחודש קצב המכירות עמד על 8-9 מיליון שקל בחודש, בשבועיים האחרונים ירד קצב המכירות ל-5-6 מיליון שקל בחודש. כיוון שהרשת טרם עברה לידי בריל, טרם הושקה קולקציית הקיץ ברשת.

לדברי גנזי, קולקציית הקיץ ממתינה בנמל, והיא תשוחרר ותוכנס לרשת ברגע שיהיה קלוזינג. גנזי חושף היום (ג') כי בכוונת החברה להרחיב את קהל היעד שאליו פונה המותג לי קופר לגילאים יותר מבוגרים.

"יש קהל שהלך עם לי קופר 15 שנים, והיום הוא בן 35, והמותג לא פונה אליו כי הוא מכוון לגילאים יותר צעירים. ניתן הזדמנות גם לקהל הזה, אם כי זה ייקח קצת זמן".

- מה עוד בכוונתכם לעשות עם הרשת?

"נעשה את החנויות יותר יפות ונעבוד כמו שאנחנו יודעים לעבוד".

- התמלוגים שהרשת שילמה לחברה העולמית היו מאוד גבוהים. כמה תשלמו אתם?

"מה שסיכמנו. אנחנו יותר יעילים בעניין הזה ומשלמים פחות באופן משמעותי".