"הרווחים שהפיק סאלם ממכירת הגז לישראל - לא חוקיים"

מומחי נפט מצרים מתכוונים להגיש תלונה על מנת להעמיד לדין את איש העסקים חוסיין סאלם ולהכריח אותו להחזיר רווחי EMG מייצוא גז לישראל - המוערכים בכ-18 מיליארד דולר

מספר מומחי נפט מצרים מתכוונים להגיש תלונה ליועץ המשפטי של הממשלה, עבדל אל מג'יד מחמוד, על מנת להעמיד לדין את איש העסקים חוסיין סאלם, המחזיק ב-28% מ-EMG ולהכריח אותו להחזיר את רווחי EMG הקשורים למכירת הגז לישראל - המוערכים בכ-18 מיליארד דולר מאז חתימת ההסכם לייצוא הגז עם ישראל.

לפי הדיווח בעיתון המצרי "אליום אלסאביע", התלונה באה למרות שסלאם מכר את מניותיו בחברה לאיש העסקים האמריקני סם זל. שווי העסקה בין סאלם וזל לא פורסם.

מומחה הנפט המצרי, ד"ר רמדאן אבו אל עלא, הראש מחלקת הנפט באוניסרסיטת סואץ, אחד מיוזמי התלונה, טוען כי הרווחים שהשיג חוסיין סאלם אינם חוקיים. טענה שמתבססת בין היתר על הצהרתו של השר לשעבר לענייני פרלמנט מופיד שהאב שאמר כי העסקה לייצוא הגז הוא בהתאם להסכם שנחתם בין שתי החברות מסחריות, ואין לממשלת מצרים כל קשר להסכם.

אבו אל עלא אמר שאם זאת הייתה התגובה של הממשלה הקודמת, הוא לא מבין איך ממשלת המעבר הנוכחית לא נוקטת בכל פעולה משפטית כדי לסיים את ההסכם בין הרשות הכללית לענייני הנפט והגז המצרית לבין חברת EMG, מאחר שלישראל אין כל התערבות בעניין.

נזכיר כי לפני כשבוע דווח שהרשויות בדובאי החרימו 1.5 מיליארד דולר מאיש העסקים המצרי חוסיין סאלם, שותפו של יוסי מימן בספקית הגז המצרית EMG. לפי הדיווח, הרשויות מצאו את המזומנים במזוודות של סאלם ובני משפחתו, אשר לפי דיווחים בתקשרות הערבית נמלטו ממצרים בשיא המהומות ולפני שחוסני מובארק הודח משלטונו.

בתקשורת הערבית מכנים את סאלם כ"מקורב למובארק" ומזכירים גם את הקשר העסקי שלו עם ישראל.