סיפורי אלף לילה ולילה? "אל ג'זירה": "קדאפי הבטיח רישיונות נפט לאלוף במיל' בצה"ל תמורת שכירי חרב"

התעמולה הערבית עובדת: אתר רשת הטלוויזיה בערבית מדווח כי ישראל סידרה לקדאפי 50 אלף שכירי חרב מאפריקה בתמורה ל-5 מיליארד דולר ■ קשקוש של רשת המסיתה נגד ישראל כבר שנים? כנראה, אבל זו שיחת היום בקרב מיליוני צרכני מידע בעולם הערבי

רשת אל ג'זירה ממשיכה לספק דיווחים שאמינותם, איך לומר, מוטלת בספק, אבל מלמדים משהו על נסיונות לאחד את העולם סביב יריב משותף, לנוכח רעידת האדמה השלטונית במדינות ערב.

"אל ג'זירה" פרסמה אתמול, כי גורם בכיר בתקשורת הישראלית חשף בפניה מידע לפיו גורמי ביטחון ישראליים עומדים מאחורי שליחת קבוצות של שכירי חרב אפריקנים שחדרו ללוב והצטרפו לכוחות המגן של של מועמר קדאפי. "אל-ג'זירה" אף טוענת כי המקור שלה הינו עיתונאי באחד מהעיתונים הנקראים ביותר בישראל.

אותו עיתונאי, לפי "אל ג'זירה", מסר לה כי נחשף למידע בטחוני לפיו ישראל חוששת כי נפילת משטר קדאפי עלולה לפתוח את הדלת ל"משטר איסלמי" בלוב. אותו מקור ישראלי אף דיווח, לכאורה, ל"אל ג'זירה" על פגישה משולשת עוד ב-18 בפברואר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר החוץ אביגדור ליברמן, שבה הוחלט לגייס שכירי חרב מאפריקה כדי שיילחמו לצד קדאפי.

תחת הכותרת "מקורות: ישראל מאחורי שכירי החרב של אל קדאפי", הפכה הידיעה הזו לידיעה הנשלחת ביותר במייל והשנייה בדירוג הנקראות באתר האינטרנט בערבית של "אל-ג'זירה".

"שותפות אסטרטגית לאחים המוסלמים במצרים, בירדן ובסודאן"

לפי "אל ג'זירה", אלוף (במיל') ישראלי הוא שפנה לגורמים בממשלה הישראלית והתחיל מהלך שסיומו גיוס קבוצות של שכירי חרב בניגריה, צ'אד, הרפובליקה המרכז אפריקאית, מאלי, סנגל, חברי תנועות המורדים בדרפור בדרום סודאן. הללו, לפי הדיווח, נשלחו לפקודת קצין המודיעין הלובי עבדאללה סנוסי.

לדבריו של אותו מקור, ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי הסכים בפגישה שבה השתתף גם יו"ר חטיבת צפון אפריקה במשרד החוץ שלום כהן, כי למהפכה בלוב יש "אופי דתי פונדמנטליסטי" וכי "האחים המוסלמים" ידם על עליונה במרד נגד קדאפי, בעיקר במזרח לוב ובפרט בעיר בנגאזי.

לפי ההדלפות שמפרסמת "אל-ג'זירה", כוכבי העריך בפגישה כי אם משטר קדאפי ייפול, תקום תחתיו מערכת חלופית אסלאמית, שתספק עומק ושותפות אסטרטגית לאחים המוסלמים במצרים, בירדן ובסודאן.

"פגישה בצ'אד"

בשלב זה עוברת "אל ג'זירה" לתיאור תרחיש שקשה עד מאוד להאמין בהתרחשותו. לפי הרשת, צוות ישראלי בהשתתפות האלוף במיל', תת אלוף יוסף קופרווסר ושגריר ישראל בפריז לשעבר ניסים זווילי שגר כעת בסנגל - כל אלה נפגשו עם קצין המודיעין הלובי סנוסי ומנהיגים לובים מתומכי קדאפי בבסיס צבאי בעיר הבירה של מדינת צ'אד, נג'מנה.

לפי ההדלפות, סנוסי ביקש באותה פגישה לספק לו חברים בחוליות צבאיות אפריקאיות, שהוכשרו במיוחד להילחם במלחמות אזרחים. בתמורה, לוב תשלם לישראל עד חמישה מיליארד דולר, תוך אפשרות להעלאת הסכום אם שכירי החרב יוכיחו יעילות. לפי "אל ג'זירה", מדובר בכ-50 אלף שכירי חרב החמושים במגוון כלי נשק מתוצרת רוסית, אמריקנית, בריטית וישראלית, ובהם רובים מסוג קלצ'ניקוב ו"תבור".

לפי "אל ג'זירה", הצד הלובי נתן ערבויות לאלוף במיל' שלאחר דעיכת המהפכה נגד קדאפי חברה בבעלותו תזכה ברשיונות לחיפוש, קידוח וייצוא נפט לובי במספר שדות גז באזורים סבחה, טוברוק, בנגאזי וקופרה. כמו כן, התחייבו הלובים לחתום על חוזה עם ישראל לבנייה מחדש של כוחות הצבא והגופים הביטחוניים בלוב.

קשקוש של רשת המסיתה נגד ישראל כבר שנים? ייתכן מאוד. אבל חשוב לדעת כי אלו החדשות מהן ניזון השבוע כל העולם הערבי, על מאות מיליוני צרכני המידע שבו.