כחלון קבע רשמית: הערוצים המסחריים יעברו לאפיקים 12-16

כך הודיע משרד התקשורת, זאת לאחר שמועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין תמכו שתיהן במעבר לאפיקים אלה על פני המעבר לאפיקים חד-ספרתיים ■ האפיקים 22 ו-10 יבוטלו

כפי שפורסם ב"גלובס", שר התקשורת משה כחלון קבע כי האפיקים 12 עד 16 יאכלסו את ערוצי הברודקאסט החדשים.

כך הודיע משרד התקשורת, זאת לאחר שמועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין תמכו שתיהן במעבר לאפיקים אלה על פני המעבר לאפיקים חד-ספרתיים. האפיקים 22 ו-10 יבוטלו.

השר כחלון קיים התייעצויות גם לפני שהעביר מכתב למועצות בו הוא מבקש את חוות-דעתן. במכתבו זו הבהיר כי הוא עצמו בעד האפיקים 12-16 - זאת בניגוד לעמדת זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, אשר ביקשו להשתלב באפיקים 1 עד 5.

חוק הרשות השנייה החדש, המעביר את זכיינויות הטלוויזיה המסחרית לשדר בשיטה של רישיונות, הסמיך את השר כחלון לקבל החלטה בנושא האפיקים החדשים.

החוק יכנס על-פי ההערכה ב-2013, ומשמעותו היא שכל גוף שיעמוד בתנאי סף יוכל לקנות רישיון שידור ל-15 שנה, ללא מכרז.

ממשרד התקשורת נמסר כי השר החליט לכלול ברשימת האפיקים את הערוצים 12-16, מאחר שמדובר באפיקים שלציבור נגישות גבוהה אליהם, אשר יעניקו נוחות מרבית לצופים וישמרו על רצף של ערוצים מסחריים, באופן שעולה בקנה אחד עם תכלית החקיקה.

השר כחלון מסר כי "המהלך יגדיל את התחרותיות בענף השידורים ויגרום לכך שייווצרו יותר ערוצי תוכן, ומרחב האפשרויות של הצופה יגדל".