ליברמן נגד נתניהו, מערכה 2849

המלחמה הקרה בין השניים מתחממת, וחוק "ישראל היום" ישמש ברומטר ליחסים ביניהם

אביגדור ליברמן מכנה את "ישראל היום" "פראבדה". הוא סבור כי מדובר בעיתון שהוקם כדי לשרת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והעובדה שהעיתון נוקט קו תקיף בכל הקשור לפרשות המשפטיות נגדו רק מעלה את רמת האיבה בינו לבין העיתון.

עד כדי כך סבור ליברמן שנתניהו שולט בתכנים, עד שלא אחת בעבר דרש יו"ר ישראל ביתנו הבהרות מלשכת נתניהו על דברים שנכתבו בו. לא הועילו ניסיונותיהם של אנשי נתניהו להסביר לליברמן שאין להם יד ורגל בתכני העיתון. ליברמן לא קנה את זה.

השיא היה לפני כשבועיים, כש"ישראל היום" פרסם ידיעה על החלטת נתניהו למנות את ראש המל"ל, עוזי ארד, לשגריר בלונדון. ליברמן ראה בכך ניסיון לכפות עליו מינוי, חריגה מסמכות, וטרפד אותו. סביר להניח כי שר החוץ לא היה זועם כל-כך לו אותה הידיעה בדיוק הייתה מתפרסמת בכלי תקשורת אחר.

בתקופה האחרונה הולכת ומתחממת המלחמה הקרה שמתנהלת בין ליברמן לנתניהו בשנתיים האחרונות. הצעת חוק "ישראל היום", שעליה חתום יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, היא השימוש הראשון בנשק חם במלחמה הזו.

בקואליציה הסבירו היום (ד') כי את ההצעה מקדמת קדימה על חשבון המכסות שלה ולא של ישראל ביתנו. זה נכון, אבל בישראל ביתנו לא עושים שום דבר ללא הסכמת הבוס.

ברור לכולם שההצעה הנוכחית היא המשך ישיר של מסע ההשפלה שעורך ליברמן לנתניהו. זה בערך כמו שהליכוד יעלה חקיקה פרטית שתגביל את חוק הגיור שמקדם ליברמן.

עד כה לא גבתה המלחמה הזו קורבנות של ממש, מלבד ארד. אלא שבעוד נתניהו לא יצא מגדרו לחלץ את מקורבו, עבור מקורבו שלדון אדלסון הוא יעשה הכול וייצא למלחמה נגד הצעת החוק. אדלסון הוא אחד האנשים החשובים לנתניהו, אם לא ה-.

אבל הסיפור הזה מורכב יותר. פרט לאילטוב, על הצעת החוק חתומה גם ח"כ מרינה סולודקין מקדימה. המוח שמאחורי הצעת החוק, כמו גם מאחורי חוקים נוספים נגד "ישראל היום", הוא חיים רמון.

רמון הוא יו"ר מועצת קדימה ואחד האנשים המקורבים לציפי לבני. בהצעת החוק הקודמת נגד העיתון, שנפלה בינתיים, החליטה סיעת קדימה להטיל משמעת סיעתית בעד החוק. אגב, למרות המשמעת הסיעתית, מתוך 28 חברי כנסת, 18 נעדרו בעת ההצבעה.

לרמון וללבני יש אינטרס ברור לפגוע ב"ישראל היום". העיתון כמעט לא נתן להם רגע אחד של חסד. רמון הוא גם חבר טוב של ליברמן, ואין זה מפתיע שגם ישראל ביתנו השתרבבה להצעת החוק.

בחוק הקודם קיבלה ישראל ביתנו את עמדת הממשלה ונתנה יד להפלת החוק. חוק "ישראל היום" שיעלה בשבוע הבא ייתן אינדיקציה עדכנית ומעניינת וישמש ברומטר ליחסים הנוכחיים בין שר החוץ לראש הממשלה.