תזוזה לירוק: מחירי הדלק מגדילים רכישות מכוניות קטנות

מחירי הדלק לא מקטינים את היקפי המכירות אבל מביאים לתזוזה משמעותית של השוק לכיוון מכוניות קטנות, שתפסו נתח של 23% מתחילת השנה

מחירי הדלק והמיסוי הירוק מתחילים להשפיע על שוק הרכב הישראלי, אם לא בכמות אז בתמהיל הרכישות. פילוח המכירות בחודשיים הראשונים של השנה מגלה כי נתח השוק של מכוניות הופר-מיני והמיני בנפח של פחות מ-1.4 ליטר עמד על כ-23% מהרכישות - קרוב לעשרת אלפים כלי רכב. זהו נתח כפול כמעט מהתקופה המקבילה אשתקד.

הביקוש לכלי רכב קומפקטיים וחסכוניים ניכר גם בהיקפי ההזמנות של דגמי המיני והסופר-מיני החדשים, שנחתו בשבועות האחרונים בארץ. טויוטה מדווחת על למעלה מ-400 הזמנות שהצטברו לרכב הקומפקטי "VERSO-S" המבוסס על היאריס בתוך שלושה שבועות מההשקה. הזמנות מתקבלות כיום למסירה באפריל-מאי.

מספר דומה של הזמנות הצטבר גם לשברולט "ספארק" הקטנה, למרות שהיא משווקת בינתיים עם תיבה ידנית בלבד. ב-UMI החליטו להגדיל את תחזית המכירות הראשונית לרכב ואת ההזמנות מהיצרן.

גם הונדה מדווחת על יותר מ-200 הזמנות לדגם הג'אז הקומפקטי בתוך שבועיים בלבד מההשקה הרשמית. רוב ההזמנות הן לדגם ההיברידי. החברה עדיין לא החלה בהזמנות לציי רכב אולם מדווחת על התעניינות רבה בדגם ההיברידי הקטן בשוק המוסדי. אופל קורסה החדשה, ששיווקה החל בינואר, רשמה עד כה 556 מסירות, רובן של דגם 2011 החדש.

הונדה ג'אז
 הונדה ג'אז

טויוטה VERSO ספייס
 טויוטה VERSO ספייס

שברולט ספארק
 שברולט ספארק