האצטדיון האולימפי של ווסטהאם? הסאגה רחוקה מסיום

לייטון אוריינט הקטנה, המשחקת בסמוך למגרש החדש, מאיימת בתביעה: "המהלך יפגע לנו בהכנסות" ■ קבוצתו של אברם גרנט סיימה את 2009/10 בהפסד של 20.6 מיליון ליש"ט

בארי הרן, בעליה של קבוצת הכדורגל לייטון אוריינט מהליגה השלישית בחשיבותה באנגליה, מאיים לתבוע את הממשלה הבריטית, את עיריית לונדון ואת הפרמיירליג בעקבות ההחלטה של הגופים להעניק את זכות השימוש באצטדיון האולימפי בלונדון לווסטהאם יונייטד. "האיבנינג סטנדרד" מפרסם כי היקף התביעה המתוכננת עומד על עשרות מיליוני ליש"ט.

כזכור, ווסטהאם, אותה מאמן המנג'ר הישראלי אברם גרנט, זכתה במכרז לשימוש באצטדיון לאחר שהמשחקים האולימפיים בלונדון בקיץ 2012 יסתיימו. בכוונת הקבוצה לעזוב את אפטון פארק, אצטדיונה הנוכחי, לשפץ את המגרש האולימפי בעלות של 95 מיליון ליש"ט ולהקטין את תכולתו ל-60 אלף מקומות, כשצפי התחלת השימוש באצטדיון החדש הוא תחילת עונת 2013/14.

העניין הזה מכעיס את לייטון אוריינט הלונדונית, שהאצטדיון הביתי שלה נמצא במרחק של כקילומטר אחד בלבד מהמגרש האולימפי החדש. לטענת הקבוצה, היא תיפגע כלכלית בהיקף של 1.5 מיליון ליש"ט בשנה, כשהתושבים המקומיים או התיירים שאינם אוהדים של הקבוצה, יעדיפו לרכוש כרטיסים למשחקיה של ווסטהאם ולא לאלו של אוריינט. במועדון חוששים שמעבר של ווסטהאם לסביבה שלהם יקטין את כמות הצופים במשחקי הבית שלהם בשיעור של 30%.

באוריינט חוששים ממחירי הכרטיסים האטרקטיביים שצפויה ווסטהאם לבקש עבור משחקיה באצטדיון האולימפי. קארן בריידי, סגנית היו"ר בווסטהאם, טענה לאחר הזכייה במכרז כי "משפחה שלמה תוכל לצפות במשחקים באצטדיון האולימפי במחיר שמשלם כיום אדם בודד באפטון פארק".

אגב, באנגליה מפרסמים כי גם טוטנהאם, שהפסידה לווסטהאם במכרז על קבלת האצטדיון, בוחנת זוויות משפטיות שונות ובודקת האם היא עדיין יכולה להפוך את ההחלטה על-פיה.

בתוך כך, מדווח היום (ה') "הגרדיאן" כי ווסטהאם רשמה הפסד של 20.6 מיליון ליש"ט (לפני מס) בעונת 2009/10, לעומת 16.2 מיליון ליש"ט שהפסידה ב-2008/09. עם זאת, הצליחו "הפטישים" לצמצם את התחייבויות השכר השנתיות שלהם ב-13 מיליון ליש"ט, מה שאומר שהוצאות השכר שלהם עמדו בעונה הקודמת על כ-70% בלבד ביחס להכנסות (ב-2008/09 היחס עמד על 79%).