חרף התנגדות גורביץ': דירקטוריון ארזים אישר את הסדר החוב

גורביץ' השבוע בבית המשפט: "לארזים יש מספיק משאבים לעמוד בהתחייבויות כלפי הנושים ולכן אין צורך בתרומה או בהתחייבות של בעלי השליטה"

ועדת הביקורית ודירקטוריון חברת הנדל"ן ארזים אישרו את הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח בסדרות 2, 3 ו-4. זאת, למרות התנגדותו של בעל השליטה מאיר גורביץ'. כעת, ארזים תפנה לקבלת אישור בית המשפט להסדר החוב ותכנס אסיפת בעלי מניות ואג"ח לקבלת האישורים הסופיים.

"לא ביקשתי הסדר נושים", אמר גורביץ' בדיון שנערך בנושא פירוק חברת הנדל"ן בבית המשפט מוקדם יותר השבוע. "לארזים יש מספיק משאבים לעמוד בהתחייבויות כלפי הנושים ולכן אין צורך בתרומה או בהתחייבות של בעלי השליטה. יתרה מזו, החברה יכולה לעמוד במצב שלה כיום בתשלומים, במועדים. נכון שיש תחזיות ואנו מקווים לטוב".

ארזים הגיעה למתווה להסדר חוב עם נושיה עוד בתחילת השנה. ארזים, הפעילה בתחום הנדל"ן המניב באנגליה וגרמניה, נקלעה למשבר קשה והיא נושאת גירעון של 131 מיליון שקל בהון העצמי והיקף התחייבויותיה ענק של 1.6 מיליארד שקל, מתוכם כ-350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

בעקבות איום בפירוק החברה הגיעו ארזים ומחזיקי האג"ח למתווה שאותו דחה כאמור גורביץ' עצמו, בטענה שהוא "מרע את מצבה של החברה לעומת המצב טרום ההסדר, באופן שאני מתקשה להאמין כי ביכולתה לעמוד בהסדר עד תום".‏

במסגרת ההסדר, ארזים תשלם למחזיקי אג"ח 2 תשלום של 37.5 מיליון שקל בגין הקרן וכ-6.2 מיליון שקל בגין הריבית, כמו גם 4 תשלומים חצי שנתיים שכל אחד מהם יהיה בגובה שישית מיתרת הקרן של סדרה 2, החל מחודש יוני. מחזיקי אג"ח 3 יקבלו 4.8 מיליון שקל בתוספת מיליון שקל בגין הריבית. יתרת הקרן בסדרה זו (14 מיליון שקל) תשולם בתשלומים חצי שנתיים מחודש יוני. בעלי אג"ח 4 יקבלו 10.6 מיליון שקל, כאשר הם עשויים לקבל 20 מיליון שקל נוספים אם החברה לא תצליח להזרים 20 מיליון שקל לקופת החברה.