פסח: 95% מטיסות השכר ו-90% מהטיסות הסדירות - תפוסות

גוליבר: התייר הישראלי זנח את טורקיה, והביקוש ליעד זה כמעט אפסי ■ שער הדולר זול בכ-3% משערו של הדולר בפסח אשתקד ■ מאידך, עליית מחירי הדלק מייקרת את עלות החופשה

כ-90% מכרטיסי הטיסה המוזלים בחברות התעופה הסדירות וכ-95% מהכרטיסים בחברות השכר לחופשת הפסח כבר תפוסים - כך עולה מדיווחיה של חברת התיירות האינטרנטית גוליבר.

היעדים הפופולריים ביותר אליהם מזמינים הישראלים את הטיסות הסדירות לפסח הם אירופה הקלאסית, רומא, אמסטרדם, וינה, פריז, לונדון, ארה"ב ותאילנד. בחברות השכר היעדים הפופולריים הינם ברצלונה, פריז, רומא, ברלין ולונדון.

בגוליבר מציינים כי באתר מוצעות גם חבילות לטורקיה, אך נראה כי התייר הישראלי זנח את היעד, והביקוש ליעד זה כמעט אפסי. מרבית הישראלים שעדיין טסים לטורקיה הינם מהמגזר הערבי.

לדוגמה, חבילה ל-5 לילות במלון 5 כוכבים בטורקיה נע בין 460-480 דולר - מחיר הדומה לחבילות דומות לאיי יוון וליעדים חלופיים נוספים כגון מלטה וסיציליה.

לדברי אורי אלון, מנכ"ל גוליבר, "כרטיסי טיסה בחברות תעופה סדירות ניתן להשיג במחירים מוזלים ככל שמקדימים להזמין מראש. כעת התפוסה עומדת על כ-90%, ואלה שימתינו לרגע האחרון יתקלו במחירי כרטיסי טיסה במחלקות הגבוהות או ללא מקום בכלל".

אלון מוסיף כי "השנה חלה חופשת הפסח במחצית השנייה של אפריל, לעומת השנה שעברה בה חל חג הפסח בסוף מארס, כך שמזג-האוויר באגן הים התיכון נוח ונעים יותר לטיולים, ויותר בתי-מלון פתוחים לקהל באפריל, כך שמגוון המוצרים רחב יותר. בנוסף, שער הדולר זול בכ-3% משערו של הדולר בפסח אשתקד. מאידך, עליית מחירי הדלק מייקרת את עלות החופשה".