מניית היום: קיבלה אישור להתחיל בניסוי - ומטפסת ב-3%

הדסית ביו דיווחה כי ביומרקר, מחברות הפורטפוליו שלה, קיבלה אישור מוועדת הלסינקי להתחיל בביצוע ניסוי קליני לצורך בחינת יעילות השיטה לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס

הדסית ביו , המשקיעה בחברות מחקר ופיתוח בתחום הרפואי וביו-טכנולוגי, דיווחה היום (א') לבורסה כי ביומרקר טכנולוגיות, אחת מחברות הפורטפוליו שלה (87.5% החזקות), הודיעה כי התקבל אצלה אישור מוועדת הלסינקי המוסדית להתחיל בביצוע ניסוי קליני, על מספר גדול של דגימות דם בשיתוף בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לצורך בחינת יעילות השיטה לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס, על ידי בדיקת דם רגילה.

במקביל, דיווחה החברה כי אישרה לביומרקר העמדת הלוואה המירה בהיקף של 1.2 מיליון שקל, במטרה לאפשר לביומרקר להשלים את הניסוי הקליני הראשון אותו היא מבצעת לזיהוי וניטור סרטן השד באמצעות בדיקת דם, ולהתקדם בביצוע הניסוי הקליני הנוגע לסרטן המעי הגס.

ביומרקר מפתחת כלי אבחון (דיאגנוסטיקה מולקולרית), המבוססים על ביו-מרקרים חדשניים לאבחון הסרטן בשלבים מוקדמים מאוד על ידי בדיקת דם פשוטה.

דנה כהן, מנכ"ל ביומרקר מסרה כי "ביומרקר החלה בפיתוח המוצר השני שלה תוך מינוף טכנולוגיות דיאגנוסטיות בעלות מכנה משותף בתחום הסרטן. ערכה המבוססת על בדיקת דם שתעלה את אחוז הגילוי הנמוך הקיים היום תתאים לכל מעבדה דיאגנוסטית ולצורך ההולך וגובר בכלי אבחון פשוטים, זולים ומדויקים גם במדינות מתפתחות. המימון של הדסית ביו, בשילוב עם הגישה למאגרים גדולים של דגימות דם במסגרת בית החולים הדסה, מאפשרים לנו לקדם את הניסוי הקליני לקראת מסחור המוצר החדשני הזה".

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו ציין כי "הדסית ביו מוכיחה פעם נוספת כי המודל העסקי שלה הוא ייחודי וכי הפוטנציאל הגלום בחברות הפרוטפוליו שלה הוא רחב היקפים. לראייה אנו מחזקים את ביומרקר וממשיכים לבנות בה ערך על ידי העברת מימון נוסף לחברה על מנת שתוכל להגיע לאבני הדרך המרשימות שהציבה לעצמה. החברה, תוך שנה וחצי מהקמתה נמצאת על סף השלמת ניסוי קליני משמעותי בזיהוי וניטור של סרטן השד ובתחילת ניסוי נוסף".