יו"ר סיליקום והמנכ"ל קיבלו בונוס של כחצי מיליון שקל כל אחד

סיליקום, הנמנית עם החברות שהקימו האחים זיסאפל, הכפילה אשתקד את הרווח הנקי

סיליקום , המספקת פתרונות קישור בין רשתות תקשורת ונמנית עם החברות שיצאו מבית החרושת של האחים יהודה וזהר זיסאפל, נהנית באחרונה מעדנה. מניית החברה העלתה פי שלושה את שוויה במהלך השנתיים האחרונות, על רקע שיפור ניכר בתוצאות הכספיות של החברה.

מי שרואה פרי מנתונים אלו הוא שייקה אורבך, מנכ"ל החברה, והיו"ר אבי אייזנמן. מזימון לקראת האסיפה הכללית שתקיים סיליקום בעוד כחודש ימים עולה כי כל אחד מהשניים יקבל בונוס של 150 אלף דולר (542 אלף שקל בקירוב) בגין תוצאות החברה בשנה שעברה.

אייזנמן (53) נמנה עם מייסדי החברה, ואף כיהן כמנכ"ל מהקמתה ועד אמצע 2001 - אז הוחלף על-ידי אורבך והחל לכהן כיו"ר. לאייזנמן יש החזקה של 3.6% מהון החברה (שווי של 4.4 מיליון דולר).

אורבך (59), שאוטוטו יחגוג עשור לכהונתו כמנכ"ל, מכהן גם כדירקטור בחברה, וזו הסיבה מדוע נדרש אישור של בעלי המניות עבור הבונוס שהדירקטוריון רוצה להעניק לו.

סיליקום, שהוקמה לפני 24 שנה, היא פרי כפיו של אייזנמן וזהר זיסאפל, בעל המניות הגדול בחברה. לזיסאפל יש 21.9% מהון החברה, וזאת לאחר שלפני שנתיים - כשהמניה נפלה למחירי רצפה - השקיע זיסאפל 2.8 מיליון דולר והכפיל החזקתו בחברה. מבדיקת "גלובס" עולה, כי כרגע עומד הרווח "על הנייר" מהשקעתו זו על 6.9 מיליון דולר. סיליקום נסחרת בנאסד"ק לפי שווי חברה של 122 מיליון דולר ותשואה של 55% בשנה האחרונה.

עם זאת, על רקע החולשה היחסית בשוקי ההון, איבדה סיליקום 18% מהשיא.

מי שבחר לממש את החזקתו בחברה הוא יהודה זיסאפל, אחיו של זהר, שבאחרונה מכר חלק ניכר ממניותיו בסיליקום תמורת סכום מוערך של 5 מיליון דולר, ונותר עם החזקה של 1.9%.

סיליקום סיימה את 2010 עם הכנסות של 30.4 מיליון דולר - צמיחה שנתית של 48% - ועם רווח נקי של 5.7 מיליון דולר - כפול מהרווח הנקי בשנה הקודמת.