boom, מיזם הלוויין של אלרן, נמכר ב-11 מיליון ד'

זאת, לאחר שגייס עשרות מיליוני דולרים והגיע לחדלות פרעון ■ הרוכשת היא חברת התקשורת הרומנית Romtelecom שהייתה היחידה שהגישה הצעת רכישה

הכתובת הייתה על הקיר. כך אפשר לתאר את הגורל של חברת הלוויין הרומנית boom, שיצאה מפס הייצור של אלרן השקעות - חברת ההשקעות של בני הדודים גדי ודורי דנקנר. כבר לפני כארבע שנים וחצי, כשפעילותה הושקה ברעש וצלצולים, היה ברור כי דרכה לא תהיה סוגה בשושנים. שוק הטלוויזיה הרומני היה רווי במפעילי כבלים ולוויין, ולחלקם הניכר היו כיסים הרבה יותר עמוקים מאלו של boom.

ואכן, לא עבר זמן רב ולפני כשנה הודיעה boom כי נקלעה למצב של חדלות פירעון ונושיה החלו לעוט על מעט נכסיה. שנה עברה והחברה מצאה מישהו שיגאל אותה מייסוריה. ל"גלובס" נודע כי חברת התקשורת הרומנית Romtelecom חתמה על הסכם לרכישת boom תמורת 8 מיליון אירו (11.2 מיליון דולר).

Romtelecom, כך מתברר, הייתה החברה היחידה שהגישה הצעה לרכישת boom, ובמילים אחרות - לא הרבה ראו במיזם הישראלי מציאה.

Romtelecom נחשבת לחברת הטלקום הגדולה ברומניה, ובעלת השליטה בה (54%) היא ענקית התקשורת היוונית OTE, בעוד שלממשלת רומניה יש החזקה של 46%. Romtelecom היא למעשה ה"בזק" הרומנית.

ל-boom יש כרגע 95 אלף מנויים, ולכן שווי הרכישה משקף מחיר למנוי של 80.08 אירו. ככל הידוע, אם עד רגע סגירת העסקה מספר המנויים של boom יירד מתחת לרמה של 95 אלף, שווי הרכישה יירד בהתאם ולפי המחיר למנוי לעיל.

boom, כאמור, נקלעה לפני כשנה לחדלות פירעון ונושיה העיקריים - ביניהם הבנק יוניקרדיט ויורוקום תקשורת שבבעלות שאול אלוביץ' - ביקשו למנות לחברה כונס נכסים. חוב החברה ליוניקרדיט עומד על 26 מיליון דולר.

boom החלה את דרכה כשהיא מגובה בהלוואות בעלים שהעניקו לה אלרן השקעות, ושאר השותפות במיזם - מילומור סחר שהייתה בעבר בשליטת פרדי רובינסון, וקרן ההשקעות RP קפיטל. לפני כשלוש שנים הצטרף לשלושה איש העסקים נועם לניר, בעל השליטה בחברת ההשקעות Livermore, והשקיע בה 18 מיליון דולר. Livermore הכירה באחרונה במחיקת השקעתה בחברה, וכך שרפה 67 מיליון שקל בקירוב. לכן, המכירה הנוכחית של החברה כבר אינה רלוונטית ללניר.

ללניר יש החזקה של 18.2% מהון החברה, לאלרן השקעות יש 25.3%, קרן RP (שבבעלות רפי ברבר) נותרה עם 42.5% מההון, לגלובליקום של אמנון סלע יש 10% ולמבטח שמיר (שבשליטת מאיר שמיר) נותרו 3%.

לניר, אגב, נכנס להשקעה בחברה כששוויה היה כנראה הגבוה ביותר - 93 מיליון דולר - פי שמונה ויותר מהשווי שלפיו נמכרת כרגע החברה. אלרן השקעות כבר אינה כוללת בדוחותיה את נתוני boom. מדוחות קודמים שלה עולה כי boom רשמה ב-2009 הפסד תפעולי של 25.2 מיליון אירו.