פברואר באופנה: עלייה של 6.5% בפדיון חנויות זהות

כך עולה מנתוני מערכת ריס ■ בכיר בענף: "הנתונים קצת מתעתעים כי יש רשתות שמכרו אופנה במחירי אפס ושחקו מאוד את הרווחיות שלהן"

אחרי ניצני ההתאוששות שניכרו בחודש ינואר, גם חודש פברואר מבשר טובות לענף האופנה. לפי נתוני מערכת ריס, בפברואר 2011 נרשמה עלייה של 6.5% בפדיון מכירות האופנה וההנעלה. מדובר בפדיון של כ-1,600 חנויות זהות של הרשתות החברות במערכת ריס.

בחודשיים הראשונים של השנה מדובר בעלייה ממוצעת של 5%. יחד עם זאת, חשוב לציין כי רמת הפדיונות המצטברת עדיין לא חזרה לרמה שהייתה ערב המשבר הכלכלי העולמי, וכי בהשוואת 1,150 חנויות זהות בינואר-פברואר 2008, מדובר בירידה של 3%.

בנוסף, לדברי בכיר בענף, "הנתונים קצת מתעתעים כי יש רשתות שמכרו אופנה במחירי אפס ושחקו מאוד את הרווחיות שלהן. נכון שיש מכירות יפות, אבל המבחן הוא בסופו של דבר מבחן הרווח".

מרבית הקניונים חתמו את חודש פברואר עם עלייה בפדיונות.

בקניון עזריאלי בתל-אביב נרשמה עלייה של 6.4% בפדיונות, ורמת הפדיון הממוצע למ"ר עמדה על 88 שקל. בקניון מלחה בירושלים נרשמה עלייה של 5.9% בפדיונות, והפדיון הממוצע למ"ר עמד על 77 שקל. קניון מול הים באילת ממשיך להתחזק עם עלייה של 5% בפדיונות, ששיקפה פדיון ממוצע של 82 שקל למ"ר.

בקניון רחובות ובקניון איילון ברמת-גן נרשם פדיון ממוצע של 72 שקל למ"ר, בקריון בקריית-ביאליק נרשם פדיון של 70 שקל למ"ר, ואילו בקניון הגדול (אבנת) בפתח-תקווה ובקניון הנגב נרשם פדיון ממוצע של 68 שקל למ"ר.

קניון גבעתיים, קניון מודיעין וקניון רננים ברעננה הראו שיפור בפדיונות, אולם בשלושתם מדובר ברמת פדיונות נמוכה יחסית למ"ר. בגבעתיים עמד הפדיון הממוצע על 54 שקל, ואילו בקניון רננים ובקניון מודיעין עמד הפדיון הממצע על 46-47 שקל למ"ר בלבד.

ברשת סליו סיימו את חודש פברואר בסיפוק רב. "היה לנו חודש יפה. היו מכירות סוף עונה לצד מכירות של קולקציית החורף האחרונה שנכנסה לרשת ונמכרה בהנחות מינוריות לעומת ההנחות הגדולות שליוו את ינואר 2011. הדבר תרם גם למחזור וגם לרווחיות. חתמנו את פברואר עם גידול של כ-10% במכירות. אנשים לא חיפשו רק את סוף העונה, אלא חיפשו קולקציות חדשות ומכאן ניתן להסיק שיש איזושהי התעוררות", אומרת מנכ"לית סליו, שגיב שקד.

- הייתה תנועת מבקרים גדולה יותר בקניונים?

"לא. אני לא חושבת שזו תוצאה של תנועה גדולה מהרגיל. לפחות בסליו, הגידול נבע מסל קנייה גבוה יותר".

פדיון יומי
 פדיון יומי