20 מיליון שקל יושקעו במיזם חדש להשקעות בתחום הקלינטק

אלסטום ישראל, רותם תעשיות וגפן השקעות ביומד מקימות את מיזם הורייזן ונצ'רס ■ המשקיעים: אלסטום, המדען הראשי וחממות טכנולוגיה

החברות רותם תעשיות, אלסטום ישראל ותעשיות גפן ביומד יקימו מיזם משותף להשקעה בתוכניות מחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות בתחום הקלינטק. באמצעות מיזם זה ישקיעו החברות במהלך השלוש השנים הקרובות 20 מיליון שקל בקידום טכנולוגיות בתחום האנרגיה המתחדשת.

חלק מהכסף יועבר למיזם מלשכת המדען הראשי של משרד התמ"ת ומהחממות הטכנולוגיות של גפן השקעות, את"י שבאשקלון ומיטב שבתל חי. אך את רוב הכסף לפעילות המיזם החדש תשקיע חברת אלסטום ישראל שנשיאה הוא חבר הכנסת לשעבר, ניסים זוילי.

הורייזן ונצ'רס מציינת כי תבחן מגוון רחב של טכנולוגיות בתחום האנרגיות הנקיות, כמו הפקת חשמל משמש ורוח; פתרונות אגירה לחשמל המופק באמצעות שיטות אלה; ופיתוח של טכנולוגיות חדישות להפחתת פליטות של גזים. החברות מסרו כי כבר היום נבחנים כמה פרויקטים בתחומים אלה וכי החלטות על השקעה בהם יתקבלו בקרוב.

אלסטום היא חברה עולמית שעוסקת בתחום האנרגיה, התחבורה והתשתיות. מחזור המכירות שלה הוא 25 מיליארד דולר, והיא מעסיקה 75 אלף עובדים ביותר מ-70 מדינות בעולם.

"באחרונה אלסטום קיבלה החלטה אסטרטגית, שלפיה חברה בסדר גודל כמו שלה צריכה להיות מעורבת יותר בתחום האנרגיות המתחדשות", אמר היום זוילי ל"גלובס", "משלחת של בכירים בחברה, שביקרה בישראל והתרשמה מהחדשנות ומהיצירתיות שקיימות כאן, גילתה עניין בהקמת שותפות בתחום זה עם חברות אחרות, כך שיינתן סיכוי לחברות עם רעיונות אדירים להתפתח. יש מומחים בתחומים האלה שבוחנים רעיונות, הצעות ואת ההיתכנות שלהם".

לדבריו, נבחנו עד כה כמה תכניות פיתוח של חברות צעירות שעוסקות בתחום האנרגיות המתחדשות ו"כל רעיון משובח וטוב מקודמו. אני מעריך שבתוך שלושה עד ארבעה חודשים נבחר לפחות שלושה פרויקטים, ונמשיך הלאה. המטרה שלנו היא לתמוך בעשרה מיזמי קלינטק שונים במהלך שלוש השנים הקרובות".